آرشیو اسفند ماه 1402

آشنایی با تجهیزات روز صنعتی

افزایش طول عمر گیربکس صنعتی

۴ بازديد
گیربکس های صنعتی به عنوان یکی از اصلی ترین تجهیزات استفاده شده در صنایع مختلف کوچک و بزرگ می باشند و در صورت ایجاد خرابی یا اخلال در عملکرد آن ها می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند کاهش بهره وری خط تولید و حتی تعطیل شدن موقتی خط شود. با توجه به این که خرابی های گیربکس صنعتی ضرر و زیان و هزینه های گاها بالایی را با خود به همراه دارد، رعایت کردن نکاتی درباره نگهداری و انجام اقدامات احتیاطی ایمنی مناسب به منظور افزایش طول عمر گیربکس صنعتی امروری ضروری به نظر می رسد.

به این ترتیب انجام بازدید ها و سرویس های منظم و دوره ای بسیار حائز اهمیت است و تا حد قابل قبولی می توان از عملکرد صحیح گیربکس و افزایش طول عمر آن اطمینان حاصل کرد. در ادامه مطلب مهمترین نکات نگهداری گیربکس صنعتی با هدف افزایش طول عمر دستگاه آورده شده است.

مهمترین عوامل افزایش طول عمر گیربکس صنعتی
انتخاب گیربکس مناسب
روغنکاری اصولی و مناسب
دمای کارکرد مناسب
ارتعاشات و نویز عادی
تمیز نگه داشتن گیربکس
استفاده از تجهیزات خنک کننده مناسب
انتخاب گیربکس مناسب
اولین و اساسی ترین نکته ای که باید به آن توجه داشت انتخاب گیربکس مناسب و متناسب با نیاز طراحی می باشد. انتخاب گیربکس هم با توان کمتر و هم با توان بیشتر از نیاز طراحی مشکل ساز است. به این صورت که اگر توان پایین تر از توان مورد نیاز انتخاب شود فشار مضاعف روی دستگاه باعث خرابی ها و مشکلات بسیاری خواهد شد. همچنین اگر توان بالاتر از توان مورد نیاز باشد، راندمان گیربکس پایین می آید زیرا کارایی گیربکس برای کار در 80 تا 90 درصد توان نامی آن ارزیابی می شود. این اشتباه در بین کاربران گاها دیده می شود که توان بالاتر را مزیتی برای تجهیز خود می دانند، در صورتی که اگر ظرفیت بالاتر از نیاز به کار گرفته شود در واقع گیربکس در حالت بی باری کار می کند.

مثال انتخاب گیربکس
به عنوان مثال اگر گیربکسی با توان 5 اسب مورد نیاز باشد، گیربکس 7.5 اسب با توجه به موارد ذکر شده انتخاب مناسبی نمی باشد. در این شرایط موتور 7.5 اسب به دلیل عدم بارگیری موثر در مقایسه با موتور 5 اسب که به طور مناسب بارگذاری شده است، انتخاب بدتری است. در نهایت با عنایت به گستره وسیع نوع و تیپ گیربکس های صنعتی لازم است تا فرد متخصص در این حوزه گیربکس مناسب را انتخاب کرده و برای تجهیز مورد نظر به کار گرفته شود.

روغنکاری اصولی و مناسب
روغن کاری گیربکس صنعتی

گیربکس های صنعتی دارای طیف وسیعی هستند و در مورد روغنکاری باید به چند نکته توجه نمود:

نوع روغن
نوع روغن قابل استفاده برای روانکاری گیربکس صنعتی توسط تولید کننده پیشنهاد می گردد. در این مورد می توان با افراد متخصص نیز مشورت نمود.

روغنکاری اولیه
درون پوسته برخی از گیربکس ها پس از مونتاژ به صورت کارخانه ای روغن به میزان لازم ریخته می شود و به دست مصرف کننده می رسد. ولی بعضی از گیربکس ها اینگونه نیستند و روغن مورد نیاز آن ها باید توسط کاربر تامین شود. ضمن اینکه برخی تولید کنندگان برای محصول خود توصیه می کنند که روغن اولیه ای که مصرف کننده درون گیربکس می ریزد پس از ساعات مشخصی کار تعویض گردد تا عملکرد بهینه ای داشته باشد.

میزان روغن
مقدار روغنی که برای گیربکس صنعتی استفاده می شود باید طبق پیشنهاد و توصیه تولید کننده باشد. روغن زیاد و یا کمتر از میزان مورد نیاز عملکرد گیربکس را دچار اشکال خواهد کرد.

بازدید و تعویض روغن
روغن گیربکس باید به صورت دوره ای و منظم مورد بازدید قرار بگیرد. دمای کار روغن و نشتی روغن از مهمترین موارد قابل بازرسی می باشد که معمولا عوامل دیگری باعث دمای نامناسب روغن و یا نشت آن می شوند و حتما باید شناسایی و رفع شوند. علاوه بر این موارد روغن هر گیربکس بعد از کارکرد سیکل مشخصی باید تعویض گردد.

دمای کارکرد مناسب
گیج دما در گیربکس

عواملی مثل تیره شدن رنگ روغن، تغییر رنگ یا ایجاد سوختگی رنگ روی پوسته گیربکس همیشه باید جدی گرفته شوند زیرا عموما مشکلات دیگری را در آینده نزدیک برای دستگاه به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل اندازه گیری دمای کارکرد گیربکس صنعتی و قرار داشتن آن در گستره مجاز از نکات مهمی است که باید به صورت منظم انجام شود و در صورت مشاهده تغییرات ناگهانی، تمهیدات لازم برای شناسایی ایراد صورت بگیرد.

ارتعاشات و نویز عادی
هیچ گیربکس صنعتی بدون ایجاد ارتعاش و نویز یا سروصدا نیست ولی باید در محدوده مجاز قرار داشته باشد. ارتعاشات یا نویز غیر عادی می تواند باعث ایجاد اخلال در عملکرد تجهیز شود به همین دلیل میزان ارتعاشات و نویز دستگاه حتما باید به صورت دوره ای بررسی شوند.

ارتعاش در گیربکس صنعتی

تمیز نگه داشتن گیربکس
محیط هایی که در آن ها از گیربکس صنعتی استفاده می شود معمولا دارای گرد و غبار و آلودگی است و قرار گرفتن گیربکس در یک محیط آلوده امری اجتناب ناپذیر است. اما می توان اثرات این آلودگی ها را با اقداماتی کاهش داد و احتمال ایجاد آسیب به تجهیز به دلیل آلودگی های محیطی را کاهش داد. بنابراین تمیزکاری تجهیز امر مهمی است که باید به آن توجه شود. تمیزکاری گیربکس علاوه بر اینکه باعث می شود گرد و غبار به درون آن نفوذ نکند، می تواند با برداشتن لایه آلودگی و افزایش انتقال حرارت، از گرم شدن بیش از حد دستگاه هم تا حدی جلوگیری نماید.

استفاده از تجهیزات خنک کننده مناسب
گیربکس های صنعتی به صورت عادی تولید حرارت می کنند و دمای کاری بالایی میتوانند داشته باشند لذا باید از تجهیزات خنک کننده بنا به نیاز و ظرفیت دستگاه استفاده کرد. از تجهیزات خنک کننده رایج که برای انواع گیربکس های صنعتی استفاده می شود می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

فن خنک کننده (که می تواند روی شافت گیربکس هم نصب شود) رادیاتور آب یا روغن
مبدل های حرارتی
کویل های خنک کننده (درون و بیرون پوسته گیربکس)
خنک کننده در گیربکس صنعتی

سخن پایانی

با رعایت تمامی مواردی که در این مقاله ذکر شد می توان به افزایش طول عمر گیربکس کمک کرد. اما در نهایت انجام سرویس و تعمیرات برای یک گیربکس صنعتی امری عادی اجتناب ناپذیر است.
کالاصنعتی

با کاربرد انواع گیربکس صنعتی

۴ بازديد
آشنایی با گیربکس‌های صنعتی که به‌عنوان یکی از قطعات پرکاربرد و مهم در دستگاه‌های صنعتی محسوب می‌شوند، امری ضروری است. گیربکس صنعتی نیرو و گشتاور را از یک محور چرخشی به محور (شفت) دیگر انتقال می‌دهد؛ به عبارتی دیگر، برای ایجاد گشتاور مورد نیاز دستگاه‌ها استفاده می‌شود. به‌همین دلیل، گیربکس صنعتی قطعه‌ای موثر و مهم در انتقال نیرو محسوب می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

گیربکس صنعتی سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین نوع گیربکس به‌شمار می‌آید که با استفاده از چرخ‌دنده‌های هلیکالی قدرت تحمل فشار و انتقال نیرو گشتاور بسیار بالایی را دارد. نیروی ورودی گیربکس‌ صنعتی به‌وسیله الکتروموتور تامین می‌شود و ارتباط گیربکس با موتور از طریق کوپل مستقیم یا مکانیزم‌هایی مانند تسمه و پولی، کوپلینگ، دنده و زنجیر و… برقرار می‌شود. گیربکس صنعتی در موارد بسیار زیادی کاربرد دارد، که به‌طور کلی بیشترین کاربرد انواع گیربکس صنعتی شامل موارد زیر می‌شود.:

سیستم‌های نوار نقاله
سنگ‌شکن و آسیاب‌ها
میکسر و همزن صنعتی
پمپ ها
توربین‌های بادی و آبی
جرثقیل و بالابرها
اکسترودرها
ماشین آلات و ابزارهای صنعتی
تجهیزات معدن
صنعت فولاد
فرآوری مواد غذایی
صنایع کاغذ
صنایع بسته‌بندی
و …
در این مقاله درباره انواع گیربکس‌ها و کاربرد آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

کاربرد انواع گیربکس صنعتی
گیربکس‌های صنعتی براساس عوامل مختلفی مانند کاربرد، مکانیزم، نوع دنده و… قابل دسته‌بندی هستند. به‌عنوان مثال براساس مکانیزم تغییر سرعت به دو دسته کاهنده و افزاینده تقسیم می‌شوند. همچنین براساس نوع دنده‌های به‌کار رفته در گیربکس می‌توانیم آن‌ها را به ۴ دسته تقسیم‌بندی کنیم که شامل:

گیربکس حلزونی
گیربکس هلیکال (هلیکال شافت مستقیم، بول هلیکال، هلیکال آویز، هلیکال شافت موازی)
گیربکس خورشیدی
گیربکس سایکلو
در ادامه به کاربرد انواع گیربکس صنعتی می‌پردازیم.

کاربرد گیربکس حلزونی
گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی بیشتر در بالابرهای ساختمانی و صنعتی، میکسر و همزن صنعتی، نوار نقاله‌ها، صنایع بسته‌بندی و… استفاده می‌شود. این نوع گیربکس قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر گیربکس‌های صنعتی دارد و به دلیل تعمیر و نگهداری آسان و همچنین عدم برگشت‌پذیری در نسبت تبدیل‌های 1:46 به بالا، در طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی استفاده می‌شود.

نوار نقاله ها (کانوایر)
بالابرها
ماشین های بسته بندی
میکسرها
صنایع و تجهیزات کشاورزی
گیربکس نانوایی
گیربکس جک اسکرو
گیربکس جک اسکرو به منظور تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی استفاده می‌شود و مکانیزم حرکتی مشابه با گیربکس حلزونی دارد؛ این حرکت خطی را می‌توان برای کاربردهای مختلف که نیاز به بلند کردن یا جابجایی بارهای سنگین دارند، استفاده کرد. از گیربکس جک اسکرو در بالابرها، تعمیرگاه‌های خودرو جهت بلند کردن خودرو از زمین، صنایع غذایی، تنظیم ارتفاع سطح سکوها و دریچه سد استفاده می‌شود.

گیربکس جک اسکرو

کاربرد گیربکس خورشیدی
کاربرد گیربکس خورشیدی

گیربکس خورشیدی راندمان بسیار بالا و لقی کمی دارد و امکان کاهش دور خروجی تا سرعت بسیار پایین (حتی 0.1 دور در دقیقه) را ارائه می‌دهد. گیربکس‌های خورشیدی با دو مکانیزم عملکرد کاهنده و افزاینده تولید می‌شوند؛ کاربرد گیربکس خورشیدی کاهنده نسبت به افزاینده بیشتر بوده و در سایزهای مختلفی برای انواع کاربردهای صنعتی تولید می‌شود.

طراحی سیاره‌ای چرخ‌دنده‌ها در این گیربکس، امکان توزیع یکنواخت نیرو در چرخ‌دنده‌ها و ایجاد گشتاور بسیار بالا را فراهم می‌سازد. برخی از کاربردهای گیربکس خورشیدی صنعتی عبارت‌اند از:

صنایع کشاورزی: انواع میکسرهای ثابت و سیار، تجهیزات هرس و برداشت، کارخانه‌های بیوگاز، ماشین‌های بذر کاشت مکانیکی، خرمن‌کوب تراکتور، کلوخ شکن، تیلر
بازیافت مواد و تصفیه فاضلاب: خردکن، کامپکتور، آسیاب، دستگاه‌های تصفیه آب، تیکنر
معادن: مته، سنگ‌شکن، غربالگرها و ماشین‌های حفاری، بولدوزر
صنایع دریایی: وینچ، بالابر، جرثقیل‌های عرشه، تجهیزات جابه‌جایی مواد
راه‌سازی و ساختمان‌سازی: ماشین‌های غلتک آسفالت و جاده، جرثقیل‌های ساختمانی، کامیون‌های پمپ بتن
کارخانه‌ها قند و شکر: آسیاب، دیفیوزرها، کریستال سازها
کارخانه‌ها صنایع غذایی: مخلوط‌کن و آسیاب، ماشین‌آلات بسته‌بندی، تجهیزات حمل‌ونقل، دستگاه مختلف پخت‌وپز
صنایع نظامی
توربین‌های آبی و بادی
صنایع فولاد
کاربردهای سنگین صنعتی مانند دستگاه بالمیل
در ادامه به چند کاربرد گیربکس خورشیدی کوچک اشاره می‌کنیم:

تجهیزات پزشکی رباتیک
ربات‌های صنعتی
پرینترهای سه‌بعدی
تجهیزات برش لیزری
گیربکس سایکلو
گیربکس سایکلو تنها گیربکس صنعتی بدون چرخ دنده است و هدف از طراحی این گیربکس‌ها، شوک‌پذیری بسیار بالا است. از گیربکس سایکلو در دستگاه‌هایی که تحت شوک‌های ناگهانی اولیه یا شوک‌های مقطعی بسیار شدید قرار می‌گیرند، استفاده می‌شود. دستگاه‌های حفاری و میکسرها از جمله بزرگترین مصرف‌کنندگان گیربکس‌های سایکلو هستند.

گیربکس هلیکال شافت مستقیم
گیربکس هلیکال شافت مستقیم معمولاً در میکسر و همزن صنعتی، کارخانجات آسفالت، نوار نقاله، صنایع پلاستیک، صنعت سیمان، صنایع خوراک دام و طیور و … استفاده می‌شود.

گیربکس هلیکال شافت مستقیم

گیربکس بول هلیکال
گیربکس بول هلیکال (شفت بغل یا پینیون کرانویل) با استفاده از دنده مخروطی، راستای محور ورودی و خروجی را به زاویه 90 درجه تغییر می‌دهد و می‌توان برخی تجهیزات جانبی مانند بک استاپ، شرینک دیسک و بازوی گشتاور را روی آن‌ها نصب کرد. از گیربکس های بول هلیکال یا مخروطی زمانی استفاده می شود که نیاز به تغییر جهت نیرو بین شفت ورودی و خروجی باشد. از جمله کاربرهای گیربکس بول هلیکال می توان موارد زیر را نام برد:

صنایع نساجی
الواتورها
میکسرها
ماشین های چاپ
صنایع دریایی
نوار نقاله
گیربکس بول هلیکال

گیربکس هلیکال آویز
گیربکس آویز برای دستگاه‌هایی که محدودیت فضا دارند و نیاز به گیربکس‌های هلیکال دارند، طراحی شده است. مهم‌ترین استفاده گیربکس هلیکال آویز در راهبر جرثقیل سقفی است ولی در کاربردهای دیگری مانند همزن صنعتی نیز استفاده می‌شود. روی این گیربکس‌ها می‌توانید ترمز مغناطیسی، شرینک دیسک و فلنج خروجی نصب کنید. گیربکس های شفت موازی و آویز، معمولاً از چرخ دنده های هلیکال استفاده می کنند و زیرمجموعه این گیربکس ها به شمار می روند. رایج ترین کاربردهای گیربکس شفت موازی و آویز شامل:

راهبر جرثقیل
نورد
دستگاه های جداسازی (Classifier)
کمپرسور
میکسر
گیربکس های اکسترودر را هم می توان یکی از انواع گیربکس شفت موازی دانست که برای کاربرد خاصی با همین نام (دستگاه اکسترودر) به کار می رود.

گیربکس هلیکال آویز

گیربکس هلیکال شافت موازی و کاربردهای آن
گیربکس هلیکال شفت موازی برای کاربردهای سنگین استفاده می‌شود و با چند مرحله کاهش دور ساخته می‌شوند؛ صنایع فولاد، معادن، خردکن‌های سنگ معدنی، جرثقیل و بالمیل از جمله موارد پرمصرف گیربکس هلیکال شافت موازی هستند. این نوع گیربکس با نام گیربکس طرح روسی نیز شناخته می‌شود و قابلیت نصب سردکن روغن، فن خنک‌کننده، منبع انبساط روغن، رادیاتور هوا خنک و… را دارد.

گیرکس هلیکال شافت موازی

نوع گیربکس صنعتی کاربرد
گیربکس هلیکال شافت مستقیم صنایع سیمان، لاستیک، پلاستیک، انواع پمپ، میکسر، خنک کننده، نوار نقاله
گیربکس بول هلیکال صنایع نساجی، الواتور، میکسر، ماشین چاپ، صنایع دریایی، نوار نقاله
گیربکس آویز/ شفت موازی راهبر جرثقیل، نورد، دستگاه های جداسازی، کمپرسور، میکسر
گیربکس های حلزونی نوار نقاله، بالابر، ماشین بسته بندی، میکسر، صنایع کشاورزی، گیربکس نانوایی
گیربکس خورشیدی روباتیک صنعتی، دستگاه CNC، پرینتر سه بعدی، توربین بادی و آبی، صنایع نظامی، شریدر، کاربردهای سنگین
گیربکس اکسترودر دستگاه اکسترودر
گیربکس سایکلو همه کاربردها مخصوصاً میکسرها
انواع گیربکس از نظر مکانیزم تغییر سرعت
همانطور که گفتیم گیربکس‌های صنعتی براساس مکانیزم تغییر سرعت به دو دسته کاهنده و افزاینده تقسیم می‌شوند؛ حال می‌خواهیم بدانیم هر یک از این گیربکس‌ها چه کاربردی دارند.

گیربکس صنعتی کاهنده چیست؟
گیربکس صنعتی کاهنده، همانطور که از نامش پیداست برای کاهش سرعت ورودی و افزایش گشتاور خروجی به کار می‌رود. این امر با کمک چرخ دنده‌هایی با اندازه و نسبت تبدیل‌های مختلف به دست می‌آید. از جمله کاربردهای گیربکس صنعتی کاهنده عبارتند از:

ماشین آلات صنعتی: از این گیربکس‌ها به طور گسترده در انواع ماشین آلات صنعتی مانند نوار نقاله، میکسر، سنگ‌شکن و پمپ‌ها استفاده می‌شود.
رباتیک صنعتی: گیربکس‌های کاهنده نقش مهمی در دستگاه‌های رباتیک صنعتی مانند ماشین‌های CNC، چاپگرهای سه بعدی و… ایفا می‌کنند. گیربکس‌های کاهنده با کاهش سرعت و افزایش گشتاور، این ماشین‌ها را قادر می‌سازند تا کنترل دقیق‌تری روی سرعت و حرکت داشته باشند.
تجهیزات معدن: گیربکس‌های کاهنده در تجهیزات معادن مانند بلدوزر، جرثقیل‌ها و… برای کارهایی مانند بلند کردن و جابجایی بارهای سنگین استفاده می‌شود.
گیربکس صنعتی افزاینده
گیربکس‌های صنعتی افزاینده برای افزایش دور ورودی از موتور استفاده می‌شود؛ این گیربکس‌ها کاربردهای بسیار محدودتری نسبت به گیربکس کاهنده دارند. به‌عنوان مثال، در توربین‌های بادی و آبی خانگی، برای اتصال به تراکتورها برای افزایش دور و امکان اتصال به پمپ و ژنراتور استفاده می‌شوند.

جمع بندی

گیربکس‌های صنعتی انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها مشخصات و ویژگی‌های مخصوص خود را دارد. برای انتخاب گیربکس مناسب باید چندین عامل را در نظر بگیرید. از جمله عوامل مهم:

الزامات مورد نیاز کاربرد
طراحی و مشخصات فنی گیربکس
برند تولیدکننده و خدمات پس از فروش
اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گیربکس انتخاب شده با کاربرد صنعتی مورد نظر شما سازگار است، می‌توانید با کارشناسان کالاصنعتی که در این زمینه تخصص کافی را دارند، در ارتباط باشید.

مشاوران کالاصنعتی برای ارائه مشاوره تخصصی و رایگان در خدمت شما هستند.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3/258/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

معرفی گیربکس پشت تراکتوری

۴ بازديد
گیربکس پشت تراکتوری چیست؟
گیربکس پشت تراکتوری یکی از انواع گیربکس صنعتی افزاینده دور است که نقش مهمی در سیستم‌های آبیاری کشاورزی ایفا می‌نماید. این گیربکس صنعتی به گاردان پشت تراکتور متصل شده و با افزایش دور آن، امکان راه‌اندازی پمپ‌های پشت تراکتوری را فراهم می‌نماید؛ علت نام‌گذاری گیربکس پشت تراکتوری نیز بر همین اساس است.

گیربکس پشت تراکتوری

مهم‌ترین کاربردهای گیربکس پشت تراکتوری عبارت‌اند از:

راه‌اندازی پمپ پشت تراکتوری: رایج‌ترین کاربرد این گیربکس‌ها برای راه‌اندازی پمپ‌های سانتریفیوژ یا گریزازمرکز پشت تراکتوری است. از این پمپ‌ها برای آبیاری قطره‌ای و انتقال پساب در مناطقی که دسترسی به برق ندارند استفاده می‌شود.
راه‌اندازی ژنراتور: از گیربکس پشت تراکتوری می‌توان برای راه‌اندازی ژنراتور تک جهت تولید برق استفاده نمود.
خرید گیربکس پشت تراکتوری
وب‌سایت کالا صنعتی، مرجع بررسی و خرید انواع تجهیزات صنعتی از جمله گیربکس‌های افزاینده پشت تراکتوری است. برای خرید گیربکس پشت تراکتوری باید نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

توان تجهیز بعدی (پمپ یا ژنراتور و …): اولین قدم در خرید گیربکس پشت تراکتوری، بررسی حداکثر توان ورودی تجهیز بعدی است. گیربکس‌های پشت تراکتوری ارائه شده در کالا صنعتی تا توان 75 اسب به کار گرفته می‌شوند.
دور ورودی گیربکس: بیشترین دور ورودی گیربکس پشت تراکتوری، 500 RPM است که توسط گاردون تراکتور تأمین می‌شود.
نسبت تبدیل: گیربکس‌های پشت تراکتوری با سه نسبت تبدیل 1 به 3، 1 به 4 و 1 به 6 تولید می‌شوند و باتوجه‌به این نسبت دور خروجی را افزایش می‌دهند.
دور خروجی گیربکس: گیربکس و پمپ پشت تراکتوری به‌وسیله کوپلینگ یا به روش کوپل مستقیم به هم متصل می‌شوند. باتوجه‌به دور ورودی مجاز پمپ، باید گیربکس با نسبت تبدیل مناسب انتخاب شود.
قیمت: قیمت گیربکس پشت تراکتوری باتوجه‌به برند، ظرفیت بار و سایر مشخصات فنی آن تغییر می‌کند.
گیربکس‌های پشت تراکتوری را می‌توان با انواع پمپ سانتریفیوژ کشاورزی مانند پمپیران، آب روان، سهند پمپ تبریز و … کوپل نمایید.

بهترین گیربکس پشت تراکتوری در ایران
گیربکس پشت تراکتوری سهند اصفهان یکی از برند های گیربکس پشت تراکتوری در ایران به شمار می‌رود که تا توان 30 اسب کاربرد دارد. البته باید توجه داشت که بسته به نحوه بهره‌برداری نیاز است که تمامی ملاحظات بررسی شود و ترجیحاً تا 20 اسب قدرت مصرف شود. گیربکس پشت تراکتوری سهند سال‌هاست که در کشاورزی کاربرد دارد و یک برند خوب ایرانی برای گیربکس پشت تراکتوری به شمار می‌رود. البته در ایران برند های زیادی گیربکس پشت تراکتوری تولید می‌کنند که ازاین‌بین می‌توان به گیربکس پشت تراکتوری سهند پمپ تبریز اشاره کرد.

اگر بخواهیم از یک شرکت حرفه‌ای در ساخت گیربکس پشت تراکتوری صحبت کنیم، قطعاً شرکت سهند پمپ تبریز یکی از بهترین برند های ایرانی به شمار می‌رود. گیربکس‌های سهند پمپ تبریز این قابلیت را دارد که تا توان 75 اسب به کار گرفته شود گارانتی بسیار معتبری دارد که در صورت استفاده صحیح و شاسی بندی درست، بسیار توصیه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مشاوره تخصصی رایگان کالا صنعتی، از طریق شماره‌تلفن 02191304300 با ما در ارتباط باشید.

مشخصات گیربکس پشت تراکتوری
وب‌سایت کالا صنعتی، گیربکس پشت تراکتوری دو شرکت معتبر ایرانی (گیربکس سهند اصفهان و سهند پمپ تبریز) را با مشخصات زیر به سراسر ایران ارسال می‌نماید.

گیربکس پشت تراکتوری سهند
نوع دنده: دنده فولادی ساده
نسبت تبدیل: 1 به 3
جنس پوسته: چدن
شفت ورودی و خروجی: سالید شفت (یک طرف گاردون و طرف دیگر شفت نری معمولی)
حداکثر دور ورودی: 500 RPM
حداکثر دور خروجی: 1500 RPM
گیربکس پشت تراکتوری سهند پمپ تبریز
نوع دنده: دنده فولادی ساده
نسبت تبدیل: 1 به 3 (معمولی و فشارقوی) | 1 به 4 (معمولی و فشارقوی) | 1 به 6 (فشارقوی)
جنس پوسته: چدن
شفت ورودی و خروجی: سالید شفت (یک طرف گاردون و طرف دیگر شفت نری معمولی)
حداکثر دور ورودی: 500 RPM
حداکثر دور خروجی: 3000 RPM
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/163/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AE%D8%A7%D8%B5-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C

با الکتروموتور مسی موتور

۵ بازديد
الکتروموتور مسی موتور را میتوان یکی از قدیمی ترین انواع الکتروموتور در صنعت دانست. این موتور چینی بوده و در بازار سعدی تهران به عنوان یک برند چینی خوب به شمار می رود. کالا صنعتی به عنوان یکی از مراکز فروش مسی موتور در ایران فعالیت داشته و قیمت بسیار خوبی بر روی این برند به شما پیشنهاد خواهد داد. مسی موتور را میتوان یک موتور با کیفیت چینی دانست که در سال های اخیر در ایران طرفداران زیادی دارد.

یکی از برندهای خوب و مقرون به صرفه الکتروموتور چینی در ایران messi motor است. این الکتروموتور در توان های مختلف به صورت تکفاز و سه فاز و با پوسته چدن طراحی و تولید شده است. دینام مسی موتور به صورت پرداخت آنلاین و ارسال کالا به سرتاسر کشور قابل تحویل است. برای دریافت مشخصات الکتروموتور مسی موتور با کارشناسان فروش در تماس باشید.

مشخصات فنی الکتروموتور مسی موتور
ولتاژ: 220/380 ولت در مدل سه فاز و 220 ولت در مدل تکفاز
فریم سایز: 63 تا 132 در مدل سه فاز و 63 تا 100 در مدل تکفاز
سرعت: 1400 و 3000 دور بر دقیقه (rpm) سه فاز
1500 و 3000 دور تکفاز
فرکانس: 50 هرتز
درجه حفاظت : IP55
کلاس حرارتی F
دمای کاری: 15- تا 40 درجه سانتی گراد و حداکثر 155 درجه سانتی گراد
تهویه: IC411
شرایط کار: دائم کار S1
کاربرد الکتروموتور مسی موتور
این موتور برای بالابر و تجهیزات تکفاز و سه فاز کاربرد های فراوانی دارد. الکتروموتور مسی موتور را میتوان جایگزین برند های چینی استفاده کرد و به موتورهای آبی رنگ شهرت دارند. برای دریافت مشخصات و کاتالوگ الکتروموتور مسی موتور و خرید اینترنتی انواع الکتروموتور با کارشناسان فروش در تماس باشید.

انواع الکتروموتور مسی موتور
مسی موتور دو نوع الکتروموتور به شرح زیر تولید می کند:

الکتروموتور پوسته آلومینیوم مسی موتور
الکتروموتور پوسته چدن مسی موتور
الکتروموتور پوسته آلومینیوم MESSI MOTOR
دینام مسی موتور با پوسته آلومینیوم به صورت تک فاز و سه فاز در توان های مختلف تولید می گردد. محدوده توان الکتروموتور پوسته آلومینیومی مسی موتور از 0.18 کیلووات تا 7.5 کیلووات و گستره توان در دینام تکفاز برند MESSI MOTOR از 0.18 کیلووات تا 2.2 کیلووات می باشد. دینام پوسته آلومینیومی مسی موتور تک فاز و سه فاز تنها در توان های 1.5 و 2.2 کیلووات در دور 1400 و 3000 موجود بوده و در الباقی توان ها هم به صورت تکفاز و هم به صورت سه فاز فقط در دور 1400 دور موجود می باشد.

سایز فریم الکتروموتور پوسته آلومینیوم MESSI MOTOR
سایز فریم در موتور سه فاز مسی موتور با توجه به محدوده توان های ذکر شده در بالا از سایز 63 تا 132 بوده و در موتور تکفاز آلومینیومی MESSI MOTOR از سایز 63 تا 100 می باشد. درجه حرارت کاری تعیین شده برای الکتروموتور پوسته آلومینیوم مسی موتور بر اساس کلاس بندی موتورها کلاس F بوده و تا دمای 155 درجه سانتیگراد الکتروموتور توانایی کار کردن دارد.

استاندارد حفاظتی الکتروموتور پوسته آلومینیوم MESSI MOTOR
این عدد در برند مسی موتور IP55 بوده که درجه 5 بدین معناست که الکتروموتور تا حد زیادی در مقابل نفوذ گرد و خاک عایق بندی شده ولی نفوذ گرد و خاک مشکل خاصی در عملکرد دینام ایجاد نمی کند. درجه 5 هم بدین معناست که دینام در برابر پاشش آب به صورتی جتی از هر جهت و زاویه ای نفوذ ناپذیر خواهد بود.

الکتروموتور تک فاز پوسته آلومینیوم MESSI MOTOR
الکتروموتور تکفاز مسی موتور دارای دو خازن بوده که این ویژگی باعث می شود موتور هنگام راه اندازی گشتاور بالایی ایجاد کند. این خصوصیت الکتروموتور تکفاز MESSI MOTOR را تبدیل به برندی کرده که در صنعت استفاده فراوانی داشته باشد.

الکتروموتور مسی موتور

الکتروموتور پوسته چدن MESSI MOTOR
دینام مسی موتور با پوسته چدن به صورت تک فاز و سه فاز در توان های مختلف تولید می گردد. محدوده توان الکتروموتور پوسته چدن مسی موتور از 0.75 کیلووات تا 90 کیلووات و گستره توان در دینام تکفاز برند MESSI MOTOR از 0.37 کیلووات تا 2.2 کیلووات می باشد. دینام پوسته چدنی مسی موتور در مدل سه فاز از توان 1 اسب تا 60 اسب در سه دور 900، 1400 و 3000 دور و در توان های 75 تا 125 اسب تنها در دو دور 900 و 1400 دور موجود می باشد.

سایز فریم الکتروموتور پوسته چدن MESSI MOTOR
سایز فریم در موتور سه فاز مسی موتور با توجه به محدوده توان های ذکر شده در بالا از سایز 80 تا 315 بوده و در موتور تکفاز چدنی MESSI MOTOR از سایز 80 تا 112 می باشد. درجه حرارت کاری تعیین شده برای الکتروموتور پوسته چدن مسی موتور بر اساس کلاس بندی موتورها کلاس F بوده و تا دمای 155 درجه سانتیگراد الکتروموتور توانایی کار کردن دارد.

استاندارد حفاظتی الکتروموتور پوسته چدن MESSI MOTOR
این عدد در برند مسی موتور IP55 بوده که درجه 5 بدین معناست که الکتروموتور تا حد زیادی در مقابل نفوذ گرد و خاک عایق بندی شده ولی نفوذ گرد و خاک مشکل خاصی در عملکرد دینام ایجاد نمی کند. درجه 5 هم بدین معناست که دینام در برابر جت آب در جهت و زاویه ای نفوذ ناپذیر خواهد بود.

الکتروموتور پوسته چدن مسی موتور

مشخصات فنی الکتروموتور پوسته چدن مسی موتور
ولتاژ: 220/380 ولت و 380/690 ولت در مدل سه فاز و 220 ولت در مدل تکفاز
فریم سایز: 80 تا 315 در مدل سه فاز و 80 تا 112 در مدل تکفاز
سرعت: 900، 1400 و 3000 دور بر دقیقه (rpm) سه فاز
1500 و 3000 دور تکفاز
فرکانس: 50 و 60 هرتز
درجه حفاظت : IP55
کلاس حرارتی F
دمای کاری: 15- تا 40 درجه سانتی گراد و حداکثر 155 درجه سانتی گراد
تهویه: IC411
شرایط کار: دائم کار S1
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/806/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1

ترمز الکتروموتور چیست + انواع و کاربرد آن درکالاصنعتی

۴ بازديد
در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت استفاده الکتروموتور ترمزدار، کاربردها و همچنین انواع ترمز الکتروموتور صحبت کنیم. اگر شما هم در مورد این موارد کنجکاو هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ضمناً برای مشاهده مشخصات و خرید انواع الکتروموتورها می توانید به وبسایت کالا صنعتی مراجعه نمایید.

ترمز الکتروموتور چیست؟
ترمز الکتروموتور، یک قطعه مکانیکی است که به دینام متصل می شود و در صورتی که برق آن قطع شود، سرعت شفت را کاهش داده و یا حرکت آن را به طور کلی متوقف می کند. بدیهی است که اگر یک الکتروموتور بدون ترمز از منبع برق خود جدا شود، بعد از مدتی محور آن از حرکت باز می ایستد؛ ولی برای کاهش ایمن سرعت الکتروموتور و توقف آن در مدت کوتاهتری از حالت طبیعی، باید از ترمز الکتروموتور استفاده نماییم.



ترمز موتور الکتریکی

کاربرد الکتروموتورهای ترمزدار
الکتروموتورهای ترمزدار به علت کنترل دقیق که روی سرعت و توقف سریع و مطمئن دستگاه دارند، در بسیاری از صنایع استفاده می شوند. در ادامه برخی از کاربردهای الکتروموتورهای ترمزدار را نام می بریم:

انواع بالابرهای انسانی و ساختمانی؛ مانند موتور تکفاز بالابر
پله برقی
سرو موتورها (ServoMotors)
انواع آسانسورها
صنایع دارویی و غذایی
جرثقیل ها
نوار نقاله ها
دستگاه های بسته بندی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک
انواع ترمز الکتروموتور
ترمزهای الکتروموتور در مدل های مختلفی عرضه می شوند و می توان بر اساس پارامترهای مختلفی آن ها را دسته بندی کرد. الکتروموتورهای بر اساس نوع جریان و منبع تغذیه به موارد زیر تقسیم بندی می شوند:

جریان مستقیم (DC)
جریان متناوب (AC)
ترمز الکتروموتور تکفاز
ترمز الکتروموتور سه فاز
همچنین می توان انواع ترمز الکتروموتور را بر اساس نحوه عملکرد آن ها به گروه های زیر دسته بندی کرد:

ترمز مکانیکی
ترمز مغناطیسی
البته هریک از موارد بالا، خود شامل زیر گروه های مختلفی می شود که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

انواع ترمز الکتریکی

ترمز مکانیکی الکتروموتور
ترمز مکانیکی الکتروموتور، یکی از قدیمی ترین انواع ترمز الکتروموتور بوده و با اعمال نیروی مکانیکی اصطکاک بر محور خروجی موتور، آن را متوقف می سازد. در این ترمزها معمولاً از یک کالیپر ترمز یا دیسک ترمز که به شافت خروجی متصل شده، استفاده می کنند. ترمز مکانیکی الکتروموتور در موتورهایی که قدرت بسیار زیادی دارند و ممکن است سیستم ترمز الکتریکی قادر به توقف آن ها نباشد استفاده شده و اغلب به عنوان یک راه حل پشتیبان و در صورت بروز خطا در ترمز الکترومغناطیسی فعال می شود. همچنین اگر الکتروموتور با وجود بار نیاز به توقف داشته باشد (آسانسور و بالابر)، این نوع ترمز توصیه می شود. انواع این ترمزها شامل:

ترمز تسمه ای
ترمز تسمه ای یا نواری، ساده ترین نوع ترمز الکتروموتور هستند و اغلب به عنوان مکانیزمی برای جلوگیری از چرخش معکوس موتور استفاده می شوند. این مدل ترمزها دارای یک نوار انعطاف پذیر هستند که به دور یک درام چرخان پیچیده شده و انتهای آن از یک اهرم متحرک عبور می کند؛ با اعمال کشش به نوار، گشتاور اصطکاکی ایجاد شده و به عنوان ترمز عمل می کند.

ترمز درام
ترمزهای درام معمولاً در اتومبیل ها استفاده می شوند؛ در این ترمز با فشار آوردن لنت ها به سطح درام دوار، سرعت چرخش کاهش داده می شود. اجزای این ترمزها شامل درام ها، لنت، پیستون، فنر، یک مکانیزم تنظیم کننده و یک مکانیسم ترمز اضطراری است. سه مورد از پر مصرف ترین انواع ترمز درام، تک لنت، دو لنت و Duo-servo می باشد.
بزرگترین عیب ترمزهای درام این است که به مرور زمان و در اثر دمای بالایی که تولید می کند، لنت ها فرسوده شده و به مرور زمان از قدرت توقف ترمز کاسته می شود. که به صورت کامل در مقاله عیب یابی الکتروموتور در مورد این موضوع صحبت شده است.

ترمز دیسکی
ترمزهای دیسکی دارای یک کالیپر هستند که لنت ها را روی یک دیسک چرخان فشار می دهد؛ رایج ترین نوع ترمزهای دیسکی کالیپر شناور تک پیستونی است. اجزای اصلی این نوع ترمز، شامل لنت ترمز، کالیپر و پیستون است.

ترمز مغناطیسی الکتروموتور
یکی دیگر از انواع ترمز الکتروموتور، ترمز مغناطیسی است. ترمز الکترومغناطیسی الکتروموتور، در واقع نوعی ترمز غیر تماسی است که در آن ها از میدان مغناطیسی برای فعال کردن اجزای مختلف ترمز استفاده می شود. این نوع ترمزها شامل 4 نوع هستند که در ادامه بیان می شود.

ترمز مغناطیس دائم
ترمز مغناطیس دائم، وقتی که برق موتور عمداً یا سهواً قطع شود، حرکت آن را متوقف می سازد و یا موتور را در جایی که هست نگه می دارد تا مجدداً جریان الکتریکی وصل شود. در این ترمزها از یک آهنربای دائمی برای جذب یک آرمیچر استفاده می شود و هنگامی که ترمز فعال شود، آهنربا یک میدان مغناطیسی به وجود می آورد و آرمیچر را به سمت خود جذب می کند. نیروی اصطکاک آرمیچر، گشتاور لازم جهت توقف موتور را فراهم می آورد.برای آشنایی با ساختار آرمیچر میتوانید مقاله آرمیچر چیست را مطالعه کنید. برای از کار انداختن ترمز، کافی است مجدداً برق به سیم پیچ موتور اعمال شود؛ با این عمل یک میدان مغناطیسی جایگزین به وجود می آید و شار مغناطیسی آهنربا را خنثی می کند.

ترمز الکترومغناطیسی
ترمز الکترومغناطیسی، از یک سیم پیچ، هاب و آرمیچر تشکیل شده است؛ هنگامی که ترمز فعال می شود، سیم پیچ به یک آهنربا تبدیل شده و یک میدان مغناطیسی به وجود می آورد. این نیروی مغناطیسی آرمیچر را به سمت صفحه آهنربا کشیده و اصطکاک بین این دو باعث کند شدن و توقف چرخش شفت می شود.

ترمز جریان گردابی
ترمز جریان گردابی، از دو روتور که جریان مخالف یکدیگر تولید می کنند، استفاده می نماید. با توجه به اینکه این ترمزها هیچگونه تماس فیزیکی بین قطعات ایجاد نمی کنند، تعمیر و نگهداری بسیار راحتی دارند.

ترمز هیسترزیس
ترمز هیسترزیس، آخرین مدل از ترمزهای الکترومغناطیسی است که از اصلی با همین نام، هیسترزیس برای ایجاد گشتاور کنترل کننده حرکت استفاده می نماید. قابل اطمینان بودن، سر و صدای کم، سرعت بالا و هزینه نگهداری پایین، از جمله مزایای این نوع ترمز می باشد.

لزوم استفاده از ترمز الکتروموتور
مدت زمان قطع برق تا ساکن شدن شفت به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله سرعت نامی الکتروموتور، وضعیت روان بودن بلبرینگ، وضعیت نصب الکترموتور به سایر تجهیزات و بسیاری از عوامل دیگر. در بعضی از کاربردها اگر توقف الکتروموتور به سرعت انجام نگیرد، آسیب‌های جبران ناپذیر مالی و جانی به بار می آورد. بنا به عقیده بسیاری از متخصصان، توقف فوری حرکت موتور پس از قطع جریان برق، اهمیت بسیار بالاتری نسبت به شروع به کار سریع آن دارد؛ تأخیر در راه اندازی موتور منجر به بیکار ماندن نیروهای انسانی و سایر ماشین آلات برای مدت کوتاهی می شود اما اگر توقف موتور با تأخیر صورت گیرد، به ماشین آلات آسیب وارد می شود و ممکن جان نیروهای انسانی را نیز به خطر اندازد. بنابراین توقف سریع الکتروموتور پس از قطع جریان برق بسیار مهم تر از شروع به کار سریع آن بوده و استفاده از ترمز در الکتروموتورها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کاهش سرعت الکتروموتور با اینورتر
اینورتر زیمنس

یکی از ایمن ترین و بهترین راه های کاهش سرعت و تغییر جهت گردش الکتروموتور، استفاده از وسیله ای به نام درایو اینورتر است. اما درایو اینورتر صنعتی چیست؟ و چطور سرعت الکتروموتور را کاهش خواهد داد؟ اینورتر به راحتی دستور شروع به کار مجدد یا توقف حرکت روتور دینام را صادر می نماید. اصلی ترین مزیت این روش، کاهش دور موتور در صنایعی مانند پمپ های تک و بوستر پمپ است. همچنین استفاده از اینورتر موجب افزایش بازده و کاهش مصرف برق می‌شود.

جمع بندی

امروزه از الکتروموتورها در تمام کاربردهای صنعتی استفاده می شود و در صورت خرابی، علاوه بر توقف کار، هزینه های هنگفت جانی و مالی برای صاحبان آن ها خواهد داشت. بنابراین بهتر است از راهکارهای پیشگیرانه مانند استفاده از الکتروموتورهای ترمزدار کمک بگیریم. در این مقاله در مورد اهمیت استفاده از ترمز برای الکتروموتورها، دسته بندی انواع ترمز الکتروموتور، انواع ترمز مکانیکی الکتروموتور و ترمزهای الکتریکی و مغناطیسی توضیح دادیم. به خاطر داشته باشید که کارشناسان کالا صنعتی از لحظه تصمیم گیری برای خرید الکتروموتور تا لحظه نصب و راه اندازی آن همراه شما هستند و می توانید در خصوص انتخاب الکتروموتورهای ترمزدار راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/1778/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1

با بهترین برند درایو آسانسور

۶ بازديد
همیشه پاسخ به سوال بهترین برند آسانسور کدام است، سخت است. در واقع شاید این سوال هیچ وقت پاسخ نداشته باشد. درایو اینورتر مناسب آسانسور می بایست دارای مشخصات خاصی باشند تا نتیجه مناسبی را در کارکرد آسانسور ارائه دهند. ساخته شدن از قطعات با کیفیت یکی از این مشخصات است که در عملکرد آسانسور تاثیرگذار است. همچنین درایو مورد استفاده می بایست با برق شهر سازگار بوده و قابلیت کار با موتورهای گیرلس را داشته باشد. در این مقاله بهترین برندهای موجود در بازار ایران معرفی و کاربرد ها و ویژگی های اصلی آنها اشاره میشود.

بهترین درایو آسانسور
درایو آسانسور زیما
درایو آسانسور اینوت
درایو آسانسور استنسون
محصولات پیشنهادی: قیمت اینورتر آسانسور
بهترین توان درایو آسانسور بر اساس تعداد طبقات و تعداد نفرات
تعداد طبقات تعداد نفر
25-29 طبقه 20-24 طبقه 12-19 طبقه 8-11 طبقه 5-7 طبقه 1-4 طبقه
18.5 کیلووات 15 کیلووات 15 کیلووات 11 کیلووات 5.5 کیلووات 4 کیلووات 0-6 نفر
30 کیلووات 22 کیلووات 18.5 کیلووات 18.5 کیلووات 7.5 کیلووات 5.5 کیلووات 6-10 نفر
45 کیلووات 37 کیلووات 30 کیلووات 22 کیلووات 15 کیلووات 11 کیلووات 10-15 نفر
55 کیلووات 45 کیلووات 37 کیلووات 30 کیلووات 15 کیلووات 11 کیلووات 15-20 نفر
برندهای بسیاری به تولید درایوهای مناسب جهت کار در آسانسور می پردازند که در میان آن ها برندهایی همچون یاسکاوا ، زیما ، ال اس ، یونیک استنسون ، اینوت ، تتا ، دلتا و ... از معروفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه به معرفی بهترین برندهای درایو آسانسور می پردازیم.

برند زیما
از سری درایوهای قدرتمند شرکت زیما اینورتر آسانسوری زیما است که در صنعت مورد توجه قرار گرفته است. از ویژگی های اصلی درایو زیما سری لیفت L ، سخت افزار و نرم افزار بهینه شده برای بالابر و آسانسور و طراحی قدرتمند با توان جریان دهی بالا است. همچنین این اینورتر دارای طراحی فشرده و ابعاد مناسب است.

برند زیما

کاربرد برند زیما
درایوهای این برند ایرانی در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

بالابرها
پله برقی
آسانسور
جرثقیل
و ...
توان(KW ) تکفاز/سه فاز جریان خروجی(A) H(mm) W(mm) D(mm)
1.5 تکفاز 9 206 103 160
1.5 سه فاز 5 206 103 160
2.2 تکفاز 11 206 103 160
2.2 سه فاز 7 206 103 160
3 تکفاز 16.5 206 103 160
3 سه فاز 9 206 103 160
4 سه فاز 10 206 103 160
5.5 سه فاز 13 206 103 160
7.5 سه فاز 19 285 132 179
11 سه فاز 26 285 132 179
15 سه فاز 36 285 132 179
18.5 سه فاز 38.5 448 205 198
22 سه فاز 43 448 205 198
30 سه فاز 58 448 205 198
برند اینوت
یکی از بهترین برند های درایو آسانسور که دارای کیفیت خوب و در عین حال قیمت مناسب است و در چین تولید می گردد برند اینوت است. این برند با کیفیت چینی در مدل ها و برای کاربری های مختلف عرضه می گردد. این برند مدل GD200L را ارائه نموده که جهت کاربری آسانسور و جرثقیل مورد استفاده قرار می گیرد.

برند اینورتر اینوت

مزایای درایو اینوت
درایو اینوت به دلیل داشتن قابلیت کارکرد در مد اضطراری تکفاز و همچنین به همراه داشتن کارت انکودر داخلی جهت سیستم های آسانسوری در ایران طراحی گشته است. همچنین قابلیت این را دارد که در مد open loop و هم در مد close loop کار نماید. از مزایای دیگر این درایو نصب و راه اندازی آسان و قیمت مناسب آن است.

توان (KW) جریان خروجی (A) H(mm) W(mm) D(mm)
0.75 2.5 186 126 174.5
1.5 3.7 186 126 174.5
2.2 5 186 126 174.5
4 9.5 256 146 181
5.5 14 256 146 181
7.5 18.5 320 170 216
11 25 320 170 216
15 32 320 170 216
18.5 38 342 230 216
22 45 407 255 245
30 60 407 255 245
37 75 555 270 325
45 92 555 270 325
55 115 555 270 325
75 150 680 325 365
90 180 680 325 365
110 215 680 325 365
132 260 870 500 360
160 305 870 500 360
185 340 870 500 360
200 380 870 500 360
220 425 960 680 379.5
250 480 960 680 379.5
280 530 960 680 379.5
315 600 960 680 379.5
350 650 560 620 1700
400 720 560 620 1700
500 860 560 620 1700
برند یونیک استنسون
یکی دیگر از بهترین برندهای درایو آسانسور ، برند باکیفیت ایرانی یونیک استنسون است. این برند به تولید درایوهای تخصصی آسانسور با رنج توانی 7.5 کیلووات تا 18 کیلووات پرداخته است. درایوهای آسانسوری برند یونیک این قابلیت را دارند که انواع موتور گیربکس را به صورت open و close راه اندازی نمایند.

برند یونیک استنسون

مزایای اینورتر یونیک استنسون
یکی از مزایای این درایو قیمت مناسب آن است که سبب شده است مورد توجه بسیاری از کاربران واقع شود. همچنین با استفاده از این درایو صداهای زاید کاهش می یابد و می توان شروع و راه اندازی نرم و بدون لرزشی را در آسانسور به وجود آورد.



توان(KW)

جریان خروجی(A) H(mm) W(mm) D(mm)
7.5 17 322 208 192
11 25 322 208 192
15 32 322 208 192
18.5

37 432 285 228


مزایای استفاده از درایو آسانسور
با استفاده از درایو آسانسور در هنگام جابه جایی میان طبقات حرکات نرم و بدون ضربه جایگزین حرکات و ضربات کابین آسانسور می شوند.
همچنین به دلیل کاهش ضربات و تکان های آسانسور، عمر قطعات آسانسور افزایش می یابد.
از دیگر وظایف درایو آسانسور کنترل دور الکتروموتور است که سبب کاهش استهلاک موتور و همچنین کمتر داغ کردن آن می شود.
با استفاده از درایو آسانسور هزینه های سرویس کاری ، برق و ... کاهش می یابد.
برای انتخاب یک درایو اینورتر آسانسور مناسب، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید در این مقاله بهترین برندهای موجود در بازار به همراه مشخصات اصلی هر برند گفته شد. با توجه به بودجه و مقدار کار آسانسور مناسب ترین برند را انتخاب کنید.

اخبار مرتبط
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86/1837/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%88-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1

پمپ ارتفاع بالا مناسب برای چاه های عمیق

۴ بازديد
پمپ ها به منظور کاربردهای گوناگون و با اهداف متفاوتی طراحی می شوند. یکی از مصرف های پمپ در چاه های عمیق و نیمه عمیق جهت پمپاژ و انتقال آب داخل آن به سطح زمین و سپس آبرسانی به زمین های کشاورزی می باشد. از جمله پمپ های مناسب چاه های عمیق که برای پمپاژ آب انباشت شده در چاه ها به زمین های پایین دستی و بالادستی بکار می رود، پمپ کفکش ارتفاع بالا و پمپ شناور ارتفاع بالا است. این دو پمپ در دو نوع تک فاز و سه فاز موجود است و بسته به نوع کاربرد و اینکه برق تامینی از نوع تکفاز و سه فاز است، انتخاب می شود. پمپ های مورد استفاده در چاه های عمیق از نوع مستغرق در آب محسوب می شود؛ به این معنی که برای انجام عملیات پمپاژ آب لازم است تا درون آب قرار بگیرند و بگونه ای طراحی شده اند که محفظه الکتروموتور آنها نیز کاملا در برابر نفوذ آب، آب بندی شده اند. پمپ شناور و کفکش ارتفاع بالا در دسته پمپ سانتریفیوژ قرار می گیرند که از پروانه برای به جریان انداختن آب استفاده می کند. در این مقاله کالاصنعتی به بررسی دو نوع پمپ مناسب چاه های عمیق یعنی پمپ کف کش ارتفاع بالا و پمپ شناور ارتفاع بالا پرداخته شده و برندهای معروف آنها معرفی خواهند شد.

کفکش اسرار و شناور

پمپ های انتقال آب از چاه های عمیق
برای انتقال آب از چاه‌ های عمیق و نیمه عمیق از دو نوع پمپ استفاده می شود:

پمپ کفکش ارتفاع بالا
پمپ شناور ارتفاع بالا
هر دو پمپ کفکش و شناور از نوع غرق شده در آب و سانتریفیوژ بوده که از پروانه پمپ جهت به گردش در آوردن آب استفاده می شود. پمپ کفکش و شناور ارتفاع بالا به گونه ای طراحی شده اند که عملکرد آنها در آب اتفاق می افتد و چون در عمق چاه و در آب فرو می رود از سیستم آب بندی پمپ که از نفوذ آب به قسمت های داخلی بخش الکتروموتور و سیم پیچ ها جلوگیری کند، استفاده می کند. با این حال پمپ های کفکش و شناور با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در زیر چند مورد از آنها ذکر شده اند.

تفاوت های پمپ کفکش و شناور ارتفاع بالا
پمپ کفکش و شناور ارتفاع بالا هر دو از پمپ های مناسب برای چاه های عمیق و نیمه عمیق هستند که کاربردهای یکسانی دارند اما با این حال، پمپ ‌های شناور و کفکش ارتفاع بالا با یکدیگر تفاوت ‌هایی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می ‌شود. این تفاوت‌ ها کمک خوبی به انتخاب هر یک از این پمپ ها می ‌کند.

1) تفاوت بین پمپ کفکش و شناور در محل ورود سیال
هر کدام از پمپ ها دارای ورودی سیال می باشد که از آن قسمت سیال مکیده شده و داخل محفظه پمپ می شود. در پمپ کفکش ارتفاع بالا ورودی آب در قسمت پایین پمپ قرار دارد اما در پمپ شناور ارتفاع بالا در دو نوع که می تواند در قسمت میانی بدنه و یا پایین آن قرار داشته باشد. شکل دو پمپ و قسمت ورودی هر کدام از پمپ ها در تصویر زیر نشان داده شده است.

تفاوت بین پمپ کفکش و شناور در محل ورود سیال

2) ساختار و جنس کفکش و شناور
معمولا پمپ ‌های شناور دو تیکه ساخته می ‌شوند (پمپ + الکتروموتور) که به یکدیگر به صورت عمودی کوپل می ‌شوند. پمپ های کفکش به صورت یکپارچه هستند. پمپ های شناور معمولا از جنس چدن یا استیل ساخته می ‌شوند. پمپ ‌های کفکش می ‌توانند آلومینیوم فشرده، چدن، فولاد باشند. البته در مسئله جنس کفکش نمی ‌توان اظهار نظر دقیق کرد و باید به کاتالوگ رجوع کرد. برای بررسی جنس پروانه باید حتما به کاتالوگ محصول مراجعه کرد.

3) محل نصب خازن
برای کفکش و شناورهای تکفاز محل خازن به یکدیگر متفاوت است. در پمپ شناور معمولا خازن روی تابلو برق و خارج از الکتروپمپ نصب می ‌شود. از طرف دیگر در الکتروپمپ‌ های کفکش خازن در داخل خود پمپ نصب می‌ شود.

4) ارتفاع کاری و تعداد پروانه ‌ها
به طور معمول کفکش ها نهایتا 180 متر را می ‌توانند پمپاژ کنند. در حالی که شناورها با توجه به اینکه طبقاتی هستند و اینکه تعداد پروانه های بیشتری دارند می‌ توانند تا بیشتر از 500 متر را نیز پمپاژ کنند. پمپ‌ های کفکش و شناور از دیدگاه تعداد پروانه با یکدیگر نیز تفاوت دارند. کفکش ‌ها 1 الی 3 پروانه دارند در حالی که پمپ‌ های شناور به ازای هر طبقه یک پروانه دارند. پس در شرایط یکسان تعداد پروانه ‌های پمپ شناور بیشتر از پمپ کفکش است.

5) تعمیر، عیب یابی و ابعاد پمپ کفکش و شناور
پمپ کفکش و شناور در ابعاد با یکدیگر تفاوت ‌هایی دارند. در یک توان ثابت پمپ شناور ارتفاع بیشتری نسبت به کفکش دارد. تعمیر، عیب یابی و نگه ‌داری پمپ ‌های شناور با توجه به اینکه موتور و پمپ جدا از یکدیگر هستند آسان ‌تر است. از دیدگاه قیمتی نیز پمپ های کفکش نسبت به شناور ارزان تر است.

پمپ کفکش ارتفاع بالا
یکی از راه‌ های انتقال آب صاف و آب همراه با کمی ناخالصی از چاه‌های عمیق و نیمه عمیق به سطح زمین استفاده از کفکش است. کفکش ها که در دسته پمپ های گریز از مرکز قرار می گیرد و بیشترین کاربرد را در انتقال و پمپاژ آب در چاه ها دارد.

پمپ کفکش ارتفاع بالا

پمپ شناور ارتفاع بالا
دیگر پمپ مورد استفاده در چاه های عمیق پمپ شناور است که در دو نوع شناور تکفاز ارتفاع بالا و سه فاز ارتفاع بالا موجود هستند. هر کدام از انواع پمپ شناور تکفاز و سه فاز ارتفاع بالا مزیت ها و ویژگی های خود را دارند و البته بسته به نوع نیاز و برق تامینی منطقه می توان از هر کدام استفاده کرد. عموما در زمین های کشاورزی کوچکتر که فقط برق تکفاز دارند و به برق سه فاز دسترسی ندارند، جهت انتقال آب چاه های عمیق و نیمه عمیق از پمپ شناور تکفاز ارتفاع بالا استفاده می شود. البته پمپ های تکفاز شناور درای توان کمتری نسبت به سه فاز هستند و برای راه اندازی نیز به خازن احتیاج دارند.

برند های پمپ شناور تکفاز
شرکت های سازنده پمپ های شناور که در دو نوع تکفاز و سه فاز این پمپ ها را تولید و وارد بازار کرده اند شامل پمپ شناور چاهی لئو XR است که از آن برای چاه ها و مخازن عمیق به منظور آبیاری زمین های کشاورزی و باغات مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ شناور تکفاز و سه فاز لئو با گارانتی 24 ماهه توسط کالا صنعتی به فروش می رسد. دیگر برند پمپ شناور تکفاز، پمپ شناور رایان است که در تیپ های مختلف و در تعداد طبقات مختلف روانه بازار شده اند. پمپ تک شناور پمپیران نیز دیگر برند پمپ های شناور چاهی می باشد که توسط کالاصنعتی در دو نوع تکفاز و سه فاز و همچنین بصورت تخت و کوزه ای در تعداد طبقات مختلف طراحی و تولید می شوند.

انواع برند پمپ کفکش

معرفی برندها پمپ کف کش ارتفاع بالا
کفکش ارتفاع بالا را که در برخی شرایط می‌توان جایگزین شناور کرد در سال‌های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. تا بیشینه ارتفاع حدود 55 متر می توان کفکش تکفاز با خروجی 2 اینچ تهیه کرد. با افزایش ارتفاع یا دهانه خروجی باید از موتور سه فاز استفاده کرد که در واقع می‌توان بیان کرد الکتروپمپ سه فاز. در این بخش به بررسی برندهای موجود تولید کننده پمپ کفکش ارتفاع بالا سه فاز پرداخته می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره برندهای پمپ کفکش می توانید مقاله بهترین برند پمپ کفکش را مطالعه فرمائید.

کفکش ارتفاع بالا اسرار
یکی از برندهای تولید پمپ کفکش ارتفاع بالا و لجنکش برند اسرار (ایرانی کارخانه در شهر سبزوار) است. کفکش‌ ارتفاع بالا اسرار در مدل‌های کفکش ارتفاع بالای کلاسیک، کفکش ارتفاع بالای تنه باریک، کفکش ارتفاع بالای آبدهی بالا و کفکش 22-17 تولید می‌شود.

کفکش ارتفاع بالای تنه باریک با قطر 18 سانت در سه دهانه خروجی 2، 3 و 4 اینچ از ارتفاع 17 تا 170 متر تولید می‌شود. کفکش دبی بالا هم در دو دهانه 4 و 6 و 8 اینچ تولید می‌شود. یکی از کف کش های کاربردی و پرمصرف برای چاه‌های باریک کفکش تنه باریک با قطر 18 سانت است. این کفکش‌ها نیز دارای 2، 3 و 4 اینچ و در ارتفاع های 17 تا 102 متر تولید می‌شوند. برای دریافت کاتالوگ کف کش ارتفاع بالای اسرار و قیمت کفکش ارتفاع بالای اسرار با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید. لازم به ذکر است با توجه به سفارشی بودن برخی کالاها در برند اسرار از 1 هفته قبل اقدام به ثبت سفارش بفرمایید.

کفکش ارتفاع بالا فدک
بدون شک یکی از پرمصرف‌ترین و با کیفیت ترین کفکش های ارتفاع بالا برند فدک است. یک برند ایرانی در تولید کفکش ارتفاع بالا در 4 نوع خروجی متفاوت 2، 3، 4 و 6 اینچ. کفکش ارتفاع بالای فدک 2 اینچ از ارتفاع 42 تا 180 متر تولید می‌شود. همچنین کفکش ارتفاع بالای فدک 3 اینچ فدک نیز از ارتفاع 22 تا 180 متر تولید می‌شود. این اعداد برای 4 و 6 اینچ به ترتیب (22 تا 150 متر) و (32 تا 50 متر) است. برای دریافت کاتالوگ و قیمت کفکش ارتفاع بالای فدک و خرید پمپ آب کشاورزی با کارشناسان کالا صنعتی در ارتباط باشید. با توجه به سفارشی بودن برخی کالاها در برند فدک از 2 هفته قبل اقدام به ثبت سفارش بفرمایید.

کفکش ارتفاع بالا سه فاز لئو (کفکش چینی تحت لیسانس ایتالیا)
پمپ لئو سری KBZ دارای پروانه و بدنه چدن هستند. محصولات لئو از گارانتی 24 ماهه شرکت تهویه پیام برخوردار است. سری KBZ لئو در 4 نوع خروجی متفاوت 2، 3، 4 و 6 اینچ تولید می شود. در جدول بعد برخی از مدل های سری KBZ که وارد کشور می‌شوند به همراه مشخصات فنی آن ذکر شده است.

مدل شرح حداکثر هد حداکثر دبی توان دهانه خروجی
(متر) (متر مکعب بر ساعت) (فاز) (کیلووات) (اینچ)
KBZ22.2 کفکش 2 اینچ 26 متری-3 فاز 26 27.0 سه فاز 2.2 2
KBZ23.7 کفکش 2 اینچ 34 متری-3 فاز 34 29.0 سه فاز 3.7 2
KBZ32.2 کفکش 3 اینچ 21 متری-3 فاز 21 50.0 سه فاز 2.2 3
KBZ33.7 کفکش 3 اینچ 29 متری-3 فاز 29 55.0 سه فاز 3.7 3
KBZ35.5 کفکش 3 اینچ 32 متری-3 فاز 32 70.0 سه فاز 5.5 3
KBZ45.5 کفکش 4 اینچ 23 متری-3 فاز 23 105.0 سه فاز 5.5 4
KBZ47.5 کفکش 4 اینچ 40 متری-3 فاز 40 84.0 سه فاز 7.5 4
KBZ415 کفکش 4 اینچ 56 متری-3 فاز 56 86.4 سه فاز 15 4
KBZ615 کفکش 6 اینچ 40 متری-3 فاز 40 156.0 سه فاز 15 6
جمع بندی

جهت پمپاژ و انتقال آب جمع شده در چاه های عمیق و نیمه عمیق بایستی از پمپ هایی که قابلیت چنین کاری را دارند استفاده شود. از انواع پمپ که توانایی پمپ کردن آب از عمق های زیاد به سطح زمین را دارا هستند، می توان به پمپ های کفکش ارتفاع بالا و شناور ارتفاع بالا اشاره کرد. این دو نوع پمپ به دلیل اینکه در عمق چند متری زمین و در آب فرو می روند جز پمپ های مستغرق در آب محسوب می شوند. پمپ کفکش و شناور دارای یک تفاوت اصلی هستند که آن هم در ارتفاع پمپاژکردن آب است. این اختلاف ارتفاع پمپاژ به دلیل این است که پمپ شناور نسبت به کفکش از تعداد طبقات با پروانه های بیشتر استفاده می کند بنابراین به طور کلی هد بالاتری می توانند ایجاد کنند. در این مقاله کالاصنعتی به بررسی پمپ های مناسب مورد استفاده در چاه های عمیق پرداخته شد و تفاوت آنها چه از لحاظ عملکردی و چه ظاهری ارائه شد. همچنین برندهای پمپ کفکش و شناور ارتفاع بالا که در فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی می توانید آنها را خریداری کنید، معرفی گردیدند.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/1791/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%DB%8C%D9%82

عملگر خطی یا سرو جک چیست؟

۵ بازديد
انواع عملگرهای خطی
سه نوع پر مصرف عملگرهای خطی:

عملگر پنوماتیک
عملگر هیدرولیک
عملگر الکتریکی
انواع عملگرهای الکتریکی
عملگرهای الکتریکی به دو دسته تقسیم می شود:

عملگرهایی که از الکتروموتور معمولی (مثل جک های دربهای اتومات و تخت های بیمارستانی و ... ) استفاده می کند، این عملگرها دقت عملکرد پایینی دارند.
دسته دوم عملگرهایی است که از سرو استپر موتورها استفاده می کنند و دقت و کنترل حرکتی بسیار بالایی دارند.
این سیستم برای عملگرهای دقیق تر نظیر جک های تغییر موقعیت پنل های خورشیدی و تغییر دهانه شیرهای برقی برای تنظیم شدت جریان استفاده می شود. این جک ها که به سرو جک معروف هستند، شامل یک سیلندر و یک پیستون و چند اتصال برای نصب هستند، داخل سیلند یک بال اسکرو وظیفه حرکت سیلندر را بر عهده دارد. به طور کلی سیستم حرکت این مجموعه سیستم بال اسکرو بوده که بسیار دقیق است.

مزایای عملگر سرو
از مزایای عملگر سرو میتوان به راندمان بالا، سرعت و دقت بالا اشاره کرد و علاوه بر این برعکس عملگرهای روغنی، بسیار سیستم تمیزی هستند. تعمیر و نگهداری بسیار آسان و عمر بالا هم میتوان به مزایای آن اضافه کرد.

سرو جک

انتخاب جک عموماً بدون در نظر گرفتن الکتروموتور است یا به عبارتی میتوان از یک الکتروموتور جدا برای هر نوع جکی استفاده کرد. عموماً استانداردهای روتینی برای جک ها و عملگرها وجود دارد اما به صورت سفارشی هم میتوان این نوع جک ها را ساخته و استفاده کرد. بسته به نیاز مشتری، سرعت نیرو و پارامترهای دیگر برای این جک ها قابل انتخاب است.
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/544/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B7%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D9%88-%D8%AC%DA%A9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

پمپ استیل پروانه باز ابارا سری DWO

۵ بازديد
برند ابارا و محبوبیت آن
برند ابارا بیش از 100 سال است که در حوزه ی طراحی، تولید و توزیع تجهیزات صنعتی فعالیت دارد و در این مدت توانسته به خوبی جایگاه خود را بین مشتریان و مخاطبان باز کند. کیفیت دستگاه ها، به روز بودن آن ها، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش، از عواملی هستند که باعث محبوبیت این برند نام آشنا شده است. پمپ استیل پروانه باز ابارا سری DWO یکی از دستگاه های تولید شده توسط شرکت ابارا می باشد. برند ابارا در سال 1912 و در کشور ژاپن تاسیس شد. هم اکنون این برند فقط مختص آسیا نبوده و می توان گفت تقریبا تمام کشورهای این کره ی خاکی با ابارا و محصولات آن آشنا هستند. در ادامه توضیحاتی در خصوص بررسی مشخصات پمپ استیل پروانه باز ابارا سری DWO، مواد مورد استفاده در ساخت پمپ صنعتی پروانه باز ابارا DWO، قیمت پمپ پروانه باز استیل ابارا و خرید آن خواهیم داد. با ما همراه باشید.

پمپ استیل پروانه باز ابارا

پمپ استیل پروانه باز

محصولات پیشنهادی: پمپ صنعتی و کشاورزی ابارا
بررسی مشخصات پمپ استیل پروانه باز ابارا سری DWO
برای خرید هر وسیله ای خصوصا وسایل صنعتی لازم است تا در ابتدا با مشخصات و ویژگی های وسیله و دستگاه مربوط آشنا شویم؛ سپس دستگاه متناسب با خواسته ی خود را تهیه و خریداری کنیم. به همین منظور در این قسمت به بررسی برخی از مهم ترین مشخصات و ویژگی های پمپ استیل پروانه باز ابارا سری DWO می پردازیم:

دور موتور پمپ پروانه ای مزبور rpm ۲۹۰۰ یا به عبارتی ۲۹۰۰ دور بر دقیقه می باشد.
کلاس عایق بندی این موتور F می باشد.
خازن به کار رفته در این موتور به صورت توکار می باشد.
فرکانس به کار گرفته شده در این دستگاه ۵۰ هرتز می باشد.
درجه ی محافظت دستگاه نیز IP55 ذکر شده است.
برای پمپ تک فاز پروانه باز استیل ابارا از محافظ حرارتی اتوماتیک اضافه بار استفاده می شود. برای پمپ سه فاز پروانه باز ابارا نیز توسط مصرف کننده تامین می شود.
موارد فوق الذکر مشخصات موتور پمپ را بیان می کند؛ حال به بررسی مشخصات و ویژگی های طراحی و عملکردی خود پمپ می پردازیم:

نوع سیال مصرفی در این پمپ باید آب تمیز باشد. چرا که پروانه های پمپ حساس بوده و در دورهای بالا با برخورد ذرات ناخالصی آب آسیب می بینند. ضمن این که ناخالصی ها و آلایندگی های موجود در آب به مرور زمان باعث رسوب گرفتگی پروانه ها و سایر اجزای پمپ می شود که این عامل از راندمان و بازده پمپ می کاهد.
حداکثر دمایی که پروانه های پمپ می توانند تحمل کنند؛ ۹۰ درجه ی سلسیوس می باشد. بنابراین باید هنگام استفاده از این پمپ دقت شود که سیالی با دمای بیشتر از مقدار ماکزیمم استفاده نشود.
نوع پروانه ی پمپ استیل پروانه باز ابارا سری DWO سانتریفیوژ باز می باشد.
آب بندی پمپ به صورت مکانیکال سیل است.
یاتاقان پمپ مذکور بلبرینگ دور و بسته می باشد.
پمپ پروانه باز ابارا

پمپ صنعتی پروانه باز ابارا سری DWO

محصولات پیشنهادی: پمپ ابارا
مواد مورد استفاده در ساخت پمپ صنعتی پروانه باز ابارا DWO
پوسته و پروانه ی پروانه ی پمپ از استیل ضد زنگ 304 AISI ساخته شده است.
کاسه ی پمپ به منظور محل استقرار پمپ از جنس سیل ضد زنگ AISI 304 می باشد. هم چنین شفت دستگاه نیز از این جنس می باشد.
سیل مکانیکی نیز به منظور آب بندی و جلوگیری از نشت آب از جنس Carbon/NBR Ceramic/ ساخته شده است.
جنس پوسته و پایه ی نگهدارنده از آلومینیوم می باشد.
حال که به توضیحات تقریبا جامع و کامل از مشخصات و ویژگی های دستگاه مزبور پرداختیم؛ وقت آن است که به بررسی کاربردها و کارایی های این پمپ بپردازیم. از پمپ صنعتی پروانه باز ابارا سری DWO برای جابجایی و انتقال ذرات معلق در فرایندهای غذایی، ماشین آلات شوینده ی صنعتی، کاربردهای فرایندی نظیر کارخانه های رنگ سازی و ... استفاده می شود.

محصولات پیشنهادی: پمپ خود مکش استیل ابارا
قیمت پمپ پروانه باز استیل ابارا و خرید آن
با توجه به اوضاع و احوال این روزهای بازار ایران و نوسان شدید قیمت ها، نمی توان برای اجناس، وسایل و دستگاه های خصوصا صنعتی قیمت دقیقی را عنوان کرد. چرا که ممکن است چند روز بعد قیمت آن به کلی تغییر کند. البته نا گفته نماند که در این میان افرادی هستند که مشغول سودجویی اند و به بهانه ی نوسان قیمت ها و تورم، قیمت های نجومی و سرسام آور را به مردم بیچاره تحمیل می کنند. مسلم است تا زمانی که مردم خودشان هوای یکدیگر را نداشته باشند اوضاع بهتر نخواهد شد. حال به بحث اصلی قیمت گذاری دستگاه مورد نظر می پردازیم. دبی ( حجم عبوری سیال در هر ثانیه ) و هد پمپ، متریال و مواد استفاده شده در ساخت دستگاه ( استحکام و مقاومت مواد )، نوع آب بندی و واشربندی دستگاه و ... از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پمپ مورد نظر می باشند. شما می توانید بر اساس نیاز خود پمپی با مشخصات لازم را انتخاب و خریداری کنید. در بعضی مواقع با دقت به همین نکته ی به ظاهر ساده می توان از هزینه های گزاف جلوگیری نمود.

پمپ پروانه باز ابارا

پمپ ابارا

لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید دستگاه مد نظر خود را به صورت حضوری و یا اینترنتی خرید کنید. برای خرید اینترنتی پمپ استیل پروانه باز ابارا مدل DWO می توانید به وب سایت اینترنتی مجموعه ی کالا صنعتی به نشانی www.kalasanati.com مراجعه کنید. هم چنین می توانید به منظور دریافت خدمات مشاوره ای رایگان از این مجموعه از طریق پل های ارتباطی مندرج در سایت اقدام به برقراری ارتباط با مشاوران و کارشناسان این مجموعه نمایید. برای اطلاع از سایر پمپ های برند ابارا و مشخصات آن ها می توانید به کاتالوگ پمپ استیل پروانه باز ابارا در وب سایت فوق الذکر مراجعه کنید و بهترین انتخاب و خرید خود را انجام دهید. در پایان از همراهی و توجه شما عزیزان نسبت به این مقاله بی نهایت سپاسگزاریم. امید است تا با مطالعه و خواندن مقاله ی پیش رو توانسته باشید اطلاعات مفیدی را در خصوص پمپ استیل پروانه باز ابارا سری DWO کسب کنید .
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/1238/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-ebara/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-ebara/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-dwo

پمپ افقی طبقاتی استیل Leo - لیو EDH

۶ بازديد
پمپ افقی طبقاتی استیل لئو سری EDH از نوع سانتریفیوژ چند پروانه می باشد که قسمت های بدنه، پروانه و دیفیوزرهای آنها از جنس استیل ضد زنگ 304 می باشد و با توجه به نصب افقی این پمپ، فضای کمی را اشغال می کند. پمپ طبقاتی افقی استیل لئو EDH برای محدوده اسیدی و بازی در محدوده PH بین 4 الی 10 می توانند بکار روند. کالا صنعتی دارای نمایندگی رسمی پمپ های لئو در ایران، انواع پمپ های لئو در سطوح کاربری مختلف را به همه هم میهنان عزیز ارائه می دهد. پمپ افقی طبقاتی در آبیاری زمین های کشاورزی، باغات و تصفیه خانه های صنعتی اسمز معکوس و همچنین سیستم های HVAC و گرمایشی و ... کاربرد دارد و توصیه می شود جهت مشاوره، انتخاب و خرید پمپ افقی طبقاتی از کارشناسان بخش فروش پمپ راهنمایی بگیرید.

پمپ لئو
پمپ استیل 304 لئو
مدل های پمپ افقی طبقاتی استیل 304 لئو Leo
پمپ افقی طبقاتی استیل 304 Leo لئو 3 اسب مدل EDH10-50
پمپ افقی طبقاتی استیل 304 Leo لئو 4 اسب مدل EDH15-30
پمپ افقی طبقاتی استیل 304 Leo لئو 5.5 اسب مدل EDH20-30
نمودارهای مشخصه هد برحسب دبی، جدول هد برای دبی های مختلف و همچنین جدول ابعاد مدل های مختلف پمپ افقی طبقاتی استیل 304 لئو سری EDH در ادامه آورده شده است.

سری EDH(m)2 پمپ افقی طبقاتی استیل لئو Leo
پمپ افقی طبقاتی استیل لئو

جدول هد و دبی پمپ افقی طبقاتی EDH2 لئو
مدل پمپ توان دبی (مترمکعب بر ساعت) 0 0.5 1 1.5 2 2.5 3 3.5 4
کیلووات (kW) اسب بخار (HP) دبی (لیتر بر دقیقه) 0 8.3 16.7 25 33.3 41.7 50 58.3 66.7
EDH(m)2-20 0.37 0.5 هد (متر) 17.5 16.7 16.2 15 14 12 10.6 8.5 6.5
EDH(m)2-30 0.37 0.5 27.5 26.6 25.6 23.8 21.3 19.2 16.1 12.5 7.2
EDH(m)2-40 0.55 0.75 37 36.2 35.4 33.2 30.7 27.6 22.9 18.4 12.6
EDH(m)2-50 0.55 0.75 48 44 42.1 39.5 35.9 30.8 25.7 19.6 13.5
EDH(m)2-60 0.75 1 52 50.8 49.2 45.6 41.5 36.2 30.4 23.4 14.3
پمپ فقی طبقاتی لئو

ابعاد پمپ افقی طبقاتی EDH2 لئو
مدل پمپ N M K J G F E D C B A L
EDH(m)2-20 Φ9 213 195 110 120 130 108 220 Φ140 138 182 422
EDH(m)2-30
EDH(m)2-40
EDH(m)2-50
EDH(m)2-60
محصولات پیشنهادی: خرید پمپ افقی طبقاتی استیل پنتاکس
سری EDH(m)4 پمپ افقی طبقاتی استیل لئو Leo
ابعاد پمپ افقی طبقاتی لئو

جدول هد و دبی پمپ افقی طبقاتی EDH4 لئو
مدل پمپ توان دبی (مترمکعب بر ساعت) 0 1 2 3 4 5 6 7
کیلووات (kW) اسب بخار (HP) دبی (لیتر بر دقیقه) 0 17 33 50 67 83 100 117
EDH(m)4-20 0.55 0.75 هد (متر) 19 18.3 17.2 16.1 14.3 11.3 6.3 2.3
EDH(m)4-30 0.55 0.75 28.3 27.7 26.4 24.6 22.1 18.8 13.5 7.3
EDH(m)4-30 0.7 0.5 39.2 36.1 35.2 32.9 29 24.7 18.6 9.2
EDH(m)4-40 1.1 1.5 48.7 46.5 45 42.5 37 31.8 21.8 10
EDH(m)4-50 1.1 1.5 59 55.5 53 47 42.5 35 23 12
پمپ افقی طبقاتی لئو

ابعاد پمپ افقی طبقاتی EDH4 لئو
مدل پمپ N M K J G F E D C B A L
EDH(m)4-20 Φ9 213 195 110 120 130 108 220 Φ140 138 182 422
EDH(m)4-30
EDH(m)4-40
EDH(m)4-50
EDH(m)4-60
محصولات پیشنهادی: قیمت پمپ لئو
سری EDH(m)10 پمپ افقی طبقاتی استیل لئو Leo
پمپ افقی طبقاتی استیل لئو

جدول هد و دبی پمپ افقی طبقاتی EDH10 لئو
مدل پمپ توان دبی (مترمکعب بر ساعت) 0 2 4 6 7 8 9 10 11 12 13 14
کیلووات (kW) اسب بخار (HP) دبی (لیتر بر دقیقه) 0 33 67 100 117 133 150 167 183 200 217 233
EDH(m)10-10 0.75 1 هد (متر) 9.4 9.6 9.5 9.1 8.7 8.3 7.8 7.1 6.4 5.4 4.4 3.1
EDH(m)10-20 0.75 1 19.2 18.8 18.7 17.9 17.1 16.3 15.3 13.9 12.4 10.7 8.4 6.2
EDH(m)10-30 1.1 1.5 28.5 28.7 28.7 27.5 26.5 25.2 23.6 21.7 19.3 17 14 10
EDH(m)10-40 1.5 2 37 39.9 40.1 38.7 37.2 35.9 33.9 31.6 28.7 24.9 19.7 15.9
EDH(m)10-50 2.2 3 48.3 48.8 49.3 47.2 45.4 43.6 41 38.2 34.2 30 24.5 18
پمپ افقی طبقاتی استیل لئو

ابعاد پمپ افقی طبقاتی EDH10 لئو
مدل پمپ N M K J G F E D C B A L
EDH(m)10-10 Φ8.5 266 233 120 188 150 108 245 Φ164 138 295 555
EDH(m)10-20
EDH(m)10-30
EDH(m)10-40 254 Φ173 602
EDH(m)10-50
محصولات پیشنهادی: فروش پمپ افقی طبقاتی استیل لیو ECH
سری EDH(m)15 پمپ افقی طبقاتی استیل لئو Leo
پمپ افقی طبقاتی استیل لئو

جدول هد و دبی پمپ افقی طبقاتی EDH15 لئو
مدل پمپ توان دبی (مترمکعب بر ساعت) 0 3 6 9 11 13 15 17 19 22 25 28
کیلووات (kW) اسب بخار (HP) دبی (لیتر بر دقیقه) 0 50 100 150 183 217 250 283 317 367 417 467
EDH(m)15-10 1.1 1.5 هد (متر) 13.6 12.7 12.5 11.6 11 10.4 9.7 9.1 8.5 7.7 5.9 4.8
EDH(m)15-20 2.2 3 28 27.3 26.4 25.4 24.5 23.4 22.2 21.1 19.7 17.4 15 12
EDH(m)15-30 3 4 41.6 40.6 39.7 38.4 37.2 35.8 34.1 32.3 30.2 26.6 22.8 18.8
پمپ افقی طبقاتی استیل لئو

ابعاد پمپ افقی طبقاتی EDH15 لئو
مدل پمپ N M K J G F E D C B A L
EDH(m)15-10 Φ8.5 260 233 120 188 150 108 245 Φ164 138 295 555
EDH(m)15-20 254 Φ173 602
EDH(m)15-30 261 Φ194 618
محصولات پیشنهادی: قیمت پمپ عمودی طبقاتی استیل 316 لئو LVB
سری EDH(m)20 پمپ افقی طبقاتی استیل لئو Leo
پمپ استیل لئو

جدول هد و دبی پمپ افقی طبقاتی EDH20 لئو
مدل پمپ توان دبی (مترمکعب بر ساعت) 0 3 6 9 12 15 18 20 22 25 28 31
کیلووات (kW) اسب بخار (HP) دبی (لیتر بر دقیقه) 0 50 100 150 200 250 300 333 367 417 467 517
EDH(m)20-10 1.1 1.5 هد (متر) 14.1 13.5 13.1 12.6 11.9 11.2 10.2 9.8 8.7 8 6.8 5.2
EDH(m)20-20 2 3 28.1 28 27.2 26.5 24.7 24.5 23.1 22 20.8 18.5 15.9 13.2
EDH20-30 4 5.5 42.6 42.2 41.5 41.2 40.3 38.9 36.9 35.3 33.2 30.1 26.3 22
پمپ افقی طبقاتی استیل لئو

ابعاد پمپ افقی طبقاتی EDH20 لئو
مدل پمپ N M K J G F E D C B A L
EDH(m)20-10 Φ8.5 260 233 120 188 150 108 245 Φ164 138 295 555
EDH(m)20-20 254 Φ173 602
EDH20-30 200 170 261 Φ194 618
محصولات پیشنهادی: خرید پمپ افقی طبقاتی استیل ابارا
نامگذاری سری EDH پمپ افقی طبقاتی لئو
در شکل زیر نحوه نام گذاری پمپ افقی طبقاتی استیل 304 لئو را می توانید مشاهده کنید.

کد شناسایی پمپ افقی طبقاتی لئو

کاربرد پمپ افقی طبقاتی لئو EDH
تقویت فشار و تامین آب در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری
جهت آبیاری زمین های کشاورزی، باغات و گلخانه ها
در سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی
در سیستم های تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس (RO)
در صنایع غذایی جهت جابجایی و پمپاژ نوشیدنی ها
مشخصات فنی پمپ افقی طبقاتی لئو EDH

دبی: حداکثر 31 مترمکعب بر ساعت
هد: حداکثر 58 متر
حداکثر مکش: 8 متر
حداکثر دمای سیال: 85 درجه سانتی گراد
حداکثر فشار عملکردی: 8 بار
محصولات پیشنهادی: فروش پمپ افقی طبقاتی ویلو
مشخصات الکتروموتور پمپ افقی طبقاتی لئو EDH
توان: 0.37 الی 4 کیلووات
کلاس حفاظتی: IP44
کلاس عایق: F
حداکثر دمای محیط: 40 درجه سانتی گراد
سیم پیچی الکتروموتور از جنس مسی
قطعات یدکی پمپ افقی طبقاتی لئو (EDH)
بدنه: استیل 304
پروانه: استیل 304
شفت: استیل 304
سیل مکانیکی: سرامیک/ کربن
در شکل زیر قطعات تشکیل دهنده پمپ افقی طبقاتی استیل لئو شماره گذاری شده و در جدول جنس آن ها آورده شده است:
کالاصنعتی