آرشیو دی ماه 1402

آشنایی با تجهیزات روز صنعتی

انواع گیج فشار برای پمپ آب

۵ بازديد
در فرآیند پمپاژ یک سیال رصد چندین پارامتر و مشخصه فیزیکی اهمیت دارد، از جمله دما و فشار. اما در سیستم تقویت فشار آب ساختمان‌ها با پارامتر فشار بطور مستقیم سر و کار داریم. جهت تقویت و افزایش فشار آب ساختمان‌های مختلف از پمپ آب خانگی بهره گرفته می‌شود. به دلیل اینکه پمپ آب، خود دارای نمایش‌گر فشار نیست، لازم است که در خروجی پمپ از یک ابزار دقیقی که فشار را نمایش دهد، استفاده شود. این وسیله ابزار دقیق، گیج فشار پمپ آب یا مانومتر است که در کنار پمپ آب نصب می‌شود تا فرآیند پمپاژ آب کارآمدتر باشد. در ادامه این مقاله به معرفی گیج فشار پمپ آب، انواع آن، اجزا، نحوه عملکرد و کاربردهای آن پرداخته خواهد شد. با ما همراه باشید تا با این وسیله مهم و کاربردی آشنا شوید.

گیج فشار پمپ آب

گیج فشار پمپ آب چیست؟
از تجهیزات جانبی مهم در سیستم پمپاژ آب خانگی، گیج فشار پمپ آب است. گیج فشار که با نام‌های مانومتر و درجه پمپ آب نیز شناخته می‌شود در کنار پمپ آب خانگی نصب می‌شود. مقدار فشار خروجی پمپ آب باید مقدار مشخص و استانداردی باشد؛ اگر فشار کمتر از مقدار معین باشد، نیاز واحد را برطرف نمی‌کند و همچنین اگر فشار بیشتر از حد باشد، ممکن است به سیستم لوله‌کشی پمپ آب، تجهیزات و شیرآلات آسیب بزند. به همین دلیل کنترل فشار آب پمپ لازم و ضروری است. برای کنترل و تنظیم فشار خروجی پمپ باید از فشار سیستم مطلع بود. پمپ آب خود فشار خروجی را نمایش نمی‌دهد و به همین خاطر به همراه آن گیج فشار استفاده می‌شود.

اجزای گیج فشار پمپ آب
گیج‌های فشار پمپ آب بطور کلی از اجزایی که در شکل زیر نشان داده شده، تشکیل شده است:

محل اتصال و ورودی گیج
صفحه درجه بندی فشار
عقربه
لوله بوردون
مکانیزم متحرک
فنر / دیافراگم
بدنه
اجزای گیج فشار پمپ آب

نحوه عملکرد گیج فشار
گیج فشار پمپ آب در دسته ابزار دقیق قرار دارد و توسط مکانیزمی فشار سیال را اندازه‌گیری می‌کند. در مسیر مجموعه پمپاژ آب ساختمان بعد از پمپ، پنجراهی نصب می‌شود. در یکی از خروجی‌های پنجراهی، گیج فشار یا مانومتر نصب می‌شود.

نحوه عملکرد گیج فشار به این صورت است که در ابتدا آب وارد گیج می‌شود. داخل مانومتر یک دیافراگم یا فنر حساس به فشار وجود دارد که در اثر فشار آب تغییر شکل یا کشیده می‌شود. این تغییر شکل یا کشیدگی دیافراگم/ فنر برای نمایش فشار، معادل‌سازی شده است؛ به این گونه که هر تغییر کوچک در آنها منجر به چرخش عقربه متناسب با فشار آب شده و بر روی صفحه مدرج فشار نمایش داده می‌شود.

انواع گیج فشار پمپ آب
تجهیزات اندازه‌گیری فشار پمپ آب انواع و مدل‌های مختلفی دارد. گیج‌های فشار از لحاظ حداکثر فشار قابل اندازه‌گیری، دقت اندازه‌گیری، نوع اتصال، مطلق یا نسبی‌بودن فشار اندازه‌گیری و ... تنوع دارند. اما گیج فشار یا مانومتر پمپ آب در دو نوع کلی آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند که در ادامه تشریح خواهند شد.

گیج فشار آنالوگ
گیج فشار آنالوگ یا عقربه‌ای همانطور که از نامش پیداست دارای عملکرد مکانیکی می‌باشد. نحوه اندازه‌گیری فشار آنها از طریق لوله بوردون یا دیافراگم می‌باشد. دو نوع گیج فشار عقربه‌ای شامل خشک و روغنی می‌باشد که هر کدام ویژگی‌هایی دارند.

گیج فشار صفحه خشک
رایج‌ترین نوع گیج فشار پمپ آب که در منازل و ساختمان‌های مسکونی به همراه پمپ آب نصب می‌شود، نوع خشک است. گیج فشار خشک به دلیل اینکه از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه‌تر است و البته قابلیت اندازه‌گیری و نمایش فشار آب در محدوده فشارهای آب ساختمان را دارد، با استقبال زیادی از طرف مشتریان روبرو است.

گیج فشار آب خشک

گیج فشار صفحه روغنی
دیگر گیج فشار پمپ آب عقربه‌ای نوع روغنی است که از لحاظ عملکرد و ساختار مشابه نوع خشک است و تنها تفاوت آن، وجود روغن در داخل محفظه صفحه مدرج آن است که باعث می‌شود ارتعاش و لرزش‌های زیاد عقربه کاهش یابد و در نتیجه طول عمر عقربه و گیج فشار را افزایش دهد.

گیج فشار آب روغنی

گیج فشار دیجیتال
در بعضی از کاربردهای فرآیند انتقال سیالات و آب لازم است فشار سیال فرآیند بصورت دقیق اندازه‌گیری شود تا در صورتی که فشار از مقدار مشخصی کمتر بود یا تجاوز کرد فشار را تنظیم کرد. گیج فشار دیجیتال قابلیت نمایش دقیق فشار را دارد. در این نوع گیج فشار از سنسورهای خازنی یا سرامیکی استفاده شده است. به دلیل داشتن دقت بالاتر، قیمت آن نیز بیشتر می‌باشد.

کاربردهای گیج فشار پمپ آب
گیج فشار یکی از لوازم جانبی پمپ است که در زمان نصب پمپ آب خانگی بعد از پمپ به همراه پنج راهی و منبع انبساط نصب می‌گردد. کاربرد اصلی آن در سیستم تقویت فشار آب ساختمان اندازه‌گیری و نمایش فشار آب می‌باشد. اما در بسیاری از کاربردهای دیگر از انواع گیج فشار به منظور اندازه‌گیری فشار استفاده می‌شود.

انواع مخازن تحت فشار
سیستم‌های آبرسانی شهری و روستایی
خطوط لوله انتقال نفت و گاز و پتروشیمی
سیستم‌های هیدرولیکی و پنوماتیکی
صنایع غذایی و دارویی
پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها
آزمایشگاه‌ها
انتخاب گیج فشار پمپ آب مناسب
انواع گیج فشار آب معرفی شدند. گیج فشارهای مختلف می توانند به همراه پمپ آب استفاده شوند اما به دلیل اینکه در کاربردهای خانگی و مسکونی نیازی به دقت بالا نمی‌باشد، بهتر است از نوع خشک بکار گرفت تا هزینه کمتری هم صرف شود. در صورتی که هزینه مهم نمی‌باشد، گیج فشار نوع روغنی پیشنهاد می‌شود.

برندهای مختلفی در بازار برای گیج فشار وجود دارند. برندهای ویکا، پکنز و ناتالی پرتقاضاترین گیج‌های فشار بازار هستند. غیر از برند، مقدار حداکثر فشار اندازه‌گیری دیگر فاکتوری است که در هنگام انتخاب گیج فشار پمپ آب باید لحاظ شود. معمولا برای پمپ‌های با توان نیم اسب تا یک اسب گیج فشار تا 6 بار جوابگو است، و برای پمپ‌های 1.5 اسب به بالا از گیج فشار 10 بار استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

پمپ آب خانگی دستگاهی با افت فشار آب ساختمان‌ها مخصوصا آنهایی که ارتفاع بالا دارند مقابله می‌کند. نحوه مقابله با این مشکل به صورتی است که با مکش آب بیشتر توسط پروانه، فشار آب افزایش پیدا می‌کند. مقدار فشار آب لوله‌ها اهمیت دارد و باید در محدوده مشخصی باشد. برای اطمینان از مقدار فشار خروجی از پمپ باید آن را رصد کرد و این کار توسط گیج فشار پمپ آب انجام می‌شود. در این مقاله کالاصنعتی به معرفی گیج فشار یا مانومتر آب و انواع آن پرداخته شد. اکثر افرادی که قصد خرید پمپ آب خانگی دارند به همراه آن سایر تجهیزاتی را که در هنگام نصب پمپ آب لازم است، خریداری می‌کنند. تجهیزاتی مثل گیج فشار، پنج راهی برنجی، منبع انبساط، کلید اتومات از جمله تجهیزاتی است که خریداری می‌شود.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/462/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8

انواع الکتروموتور 3000 دور

۷ بازديد
الکتروموتورها بر اساس جریان ورودی به دو نوع AC (جریان متناوب) و الکتروموتور DC (جریان مستقیم) تقسیم بندی می شوند. انواع الکتروموتور 3000 دور نیز از این قاعده مستثنی نیست و شامل دو نوع جریان متناوب و جریان مستقیم می شوند که در ادامه به بررسی هرکدام می پردازیم.

1) انواع الکتروموتور 3000 دور DC
الکتروموتور دی سی

انواع الکتروموتور 3000 دور DC و ویژگی ها
موتور سری: دارای گشتاور راه اندازی بالایی است و در صنایعی نظیر پرس های ضربه ای جرثقیل ها، بالابر هیدرولیک و آسانسور کاربرد دارند.
موتور موازی: دارای گشتاور حرکت حداکثری در دور نامی هستند و بیشتر در هواکش ها و انواع دمنده صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند؛ لازم به ذکر است که این موتورها نباید زیر بار سنگین راه اندازی شوند.
موتور Compound: این موتورها خواص هر دو نوع سری و موازی را دارند و در دو مدل کمپوند اضافی و کمپوند نقصانی تولید می شوند.
موتور خود تحریک: این موتور به جای یک منبع ولتاژ جداگانه برای تحریک، سیم پیچی تحریکشان به ترمینال های اصلی ماشین متصل است.
موتور مغناطیس دائم: این موتورها دارای یک قطب آهنربای دائمی هستند و به دو دسته تقسیم بندی می شوند؛ آنهایی که مستقیماً به خط وصل می شوند و موتورهایی که نیاز به VFD دارند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سربندی دینام های سه فاز، پیشنهاد می کنیم مقاله سربندی الکتروموتور سه فاز را مطالعه فرمایید.

کاربردهای انواع الکتروموتور 3000 دور DC
از جمله کاربردهای انواع الکتروموتور 3000 دور DC می توان به موارد زیر اشاره نمود:

فن های سانترفیوژ دور بالا
اسباب بازی
کاربرد در خودرو
ساخت انواع کاردستی
ماشین های RC سرعت بالا
دریل سوراخ کاری مدار چاپی
حکاکی
2) انواع الکتروموتور 3000 دور AC
الکتروموتور 3000 دور ac

انواع الکتروموتور 3000 دور AC به دو گروه تقسیم بندی می شوند:

القایی (آسنکرون)
سنکرون
موتورهای القایی در صنایع مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند و به طور کلی به دو دسته الکتروموتور تک فاز و سه فاز تقسیم بندی می شوند. موتورهای سنکرون را نیز می توان به دو دسته زیر تقسیم بندی نمود:

قطب برجسته
قطب صاف
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/601/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-3000-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7

پمپ بشقابی بهتر است یا محیطی؟

۶ بازديد
امروزه استفاده از پمپ آب خانگی به منظور تامین آب و افزایش فشار آب ساختمان ها تبدیل به امری اجتناب ناپذیر شده است. در هر کاربردی، برای رفع هر مشکلی از دستگاه های متنوعی استفاده می شود و مدل های مختلفی از یک دستگاه با قابلیت های مختلف وجود دارد. پمپ آب خانگی نیز وسیله ای است که چند مدل مختلف دارد و هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند و البته وظیفه تمام آنها آبرسانی به واحدهای ساختمان و تقویت فشار آب است. پمپ های آب خانگی بطور کلی به 3 نوع پمپ بشقابی، پمپ جتی و پمپ محیطی تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی ها، مشخصات و تفاوت هایی نیز دارند. تفاوت اصلی آنها در نوع و شکل پروانه پمپ است. هر زمان که تنوع یک نوع کالا زیاد باشد، انتخاب و خرید آن برای مشتری سخت می شود. در اینجا نیز با توجه به تنوع مدل های پمپ آب، شاید انتخاب اینکه چه نوع پمپی بهتر است، سوال اصلی خریداران پمپ آب باشد. پمپ بشقابی و پمپ محیطی دو نوع پمپ آب خانگی هستند که از دسته پمپ سانتریفیوژ محسوب می شوند و در این مقاله کالاصنعتی قصد داریم به این موضوع بپردازیم که پمپ بشقابی بهتر است یا محیطی، پس با ما همراه باشید.

پمپ بشقابی و پمپ محیطی

پمپ آب بشقابی
پمپ آب خانگی از نوع بشقابی جز پرمصرف ترین پمپ های آب است و در دسته پمپ های گریز از مرکز قرار می گیرد. پمپ بشقابی برای سیالات با ویسکوزیته کم و آنهایی که خواص فیزیکی مشابه آب دارند، کاربردی است. در پمپ بشقابی عامل به گردش درآوردن سیال نیروی گریز از مرکزی است که توسط چرخش شفت پمپ آب و در ادامه پروانه متصل به شفت به سیال اعمال می شود. پروانه پمپ سانتریفیوژ مورد استفاده در پمپ آب بشقابی چند مدل می تواند باشد که شامل پروانه باز، نیمه باز و بسته است. این مدل پروانه ها با توجه به نوع مصرف دارای توان خروجی و بازدهی متفاوتی دارند. بر روی پروانه پمپ بشقابی پره هایی منحنی شکل قرار دارد که زمانی که آب از دهانه ورودی پمپ وارد چشمی پروانه می شود و توسط نیروی گریز از مرکز به سمت خروجی پمپ هدایت می شود.

انواع پمپ بشقابی
پمپ بشقابی تک پروانه
پمپ بشقابی دو پروانه
پمپ بشقابی خود در دو نوع پمپ بشقابی تک پروانه و پمپ بشقابی دو پروانه تقسیم می شود. همانطور که مشخص است نوع دو پروانه دارای توانایی پمپاژ آب بیشتر بوده و هد و دبی بالاتری ایجاد می کند و برای ساختمان های با طبقات بالاتر و همچنین کاربردهای صنعتی نیز بکار می رود. البته نوع دو پروانه دارای قیمت بالاتری نیز می باشد و همچنین به دلیل تماس بیشتر آب با پروانه سر و صدای بیشتری تولید می کند.

پمپ آب محیطی
پمپ محیطی نیز همانند نوع بشقابی در دسته پمپ های سانتریفیوژ قرار می گیرد. پمپ محیطی دارای پروانه ای توربینی شکل بوده و پره های زیادی در روی پروانه خود دارد. این پره ها بصورت شعاعی در قسمت لبه بیرونی پروانه قرار گرفته اند. در پمپ محیطی هنگامی که آب وارد محفظه و پروانه پمپ می شود همزمان با چرخش پروانه، پره های روی آن سرعت آب را افزایش داده و به سمت خروجی پمپ هدایت می کند.

شباهت های پمپ بشقابی و محیطی
قبل از اینکه به بحث اصلی بررسی تفاوت های پمپ بشقابی و پمپ محیطی بپردازیم بهتر است ببینم چه تشابهاتی با یکدیگر دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، هر دو پمپ بشقابی و پمپ محیطی جز پمپ های آب خانگی رایج محسوب می شوند. اما شباهت هایی که با یکدیگر دارند کدام اند:

هر دو نوع پمپ محیطی و پمپ بشقابی از زیردسته پمپ های سانتریفیوژ بوده و دارای عملکرد یکسان اعمال نیروی گریز از مرکز به سیال هستند.
هر دو نوع پمپ به منظور آبرسانی و افزایش فشار آب ساختمان ها استفاده می شود.
هر دو نوع پمپ برای کاربردهای پمپاژ آب های تمیز استفاده می شود.
از لحاظ نحوه نصب پمپ آب خانگی، هر دو نوع پمپ بشقابی و محیطی به یک صورت و با الزامات مشابه اتفاق می افتد.
تفاوت های پمپ بشقابی و محیطی
حالا که توضیحات کاملی درباره هر کدام از دو نوع پمپ آب ذکر شد و نحوه کارکرد آنها توضیح داده شد می توان به بررسی تفاوت پمپ بشقابی و پمپ محیطی پرداخت. تفاوت اصلی پمپ بشقابی و محیطی در نوع پروانه آنها است. در ادامه سایر تفاوت ها ذکر خواهند شد:
از لحاظ ظاهری و شکل کلگی
تفاوت در نوع، شکل و تعداد پروانه؛ در پمپ محیطی پروانه از نوع توربینی و در پمپ بشقابی انواع پروانه سانتریفیوژ استفاده می شود. همچنین در پمپ بشقابی می تواند دو پروانه بکار رود.
تفاوت در نحوه به جریان انداختن سیال؛ در پمپ بشقابی آب بعد از چرخش پروانه به سمت خروجی هدایت می شود اما در پمپ محیطی آب چندین بار توسط پره های بیرونی روی پروانه به چرخش در آمده تا به فشار مطلوب برسد سپس به سمت خروجی هدایت می شود.
پمپ محیطی نسبت به پمپ بشقابی سر و صدای بیشتری تولید می کند.
به دلیل طراحی و ساختار داخلی که پمپ بشقابی دارد، قیمت پمپ بشقابی کمی بیشتر از پمپ محیطی است.
در پمپ بشقابی نباید هوا وارد قسمت مکش پمپ شود اما پمپ محیطی می تواند تا حد مشخصی بدون مشکل آب همراه با هوا را پمپاژ کند.
امکان کارکرد خشک در پمپ محیطی بر خلاف پمپ بشقابی وجود دارد.
پمپ محیطی برای شرایطی با دبی کم و فشار بالاتر مناسب است اما پمپ بشقابی برای زمان هایی که دبی بیشتر و هد کمتر مورد نیاز است کاربردیست.
نمودار هد بر حسب دبی در پمپ محیطی بصورت خطی است اما در پمپ بشقابی بصورت منحنی است.
مقدار شاخص ارتفاع مکش مثبت خالص (NPSH در پمپ) در پمپ محیطی کمتر از پمپ بشقابی است.
مثال مقایسه پمپ بشقابی و پمپ محیطی
برای بررسی دقیق تر و عینی تفاوت بین پمپ بشقابی و محیطی، یک مثال جهت مقایسه بین پمپ بشقابی لئو ACm75 و پمپ محیطی لئو APm75 که هر دو دارای یک توان برابر 1 اسب بخار هستند، در زیر آورده شده است.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/1882/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A8%D8%B4%D9%82%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7%DB%8C

گیربکس KS کالا صنعتی

۴ بازديد
گیربکس KS وسیله ای الکترونیکی است که از یک موتور و همچنین گیربکس ساخته شده است. در تعریف گیربکس، می توان گفت ماشینی که به صورت جعبه دنده است و در وسایل صنعتی بعد از موتور قرار می گیرد. و در مقابل کاهش دور موتور، می تواند گشتاور را افزایش و یا در مقابل کم شدن دور گشتاور، دور موتور را افزایش دهد. گیربکس صنعتی می تواند انتقال قدرت و توان مکانیکی را از منبع تشکیل دهنده قدرت به یک اجرا کننده تبدیل کند. می توان گفت گیربکس واسطه ای بین منبع تامین کننده توان و اجرا کننده یا در واقع مصرف کننده قدرت و یا توان است و در این بین نقش انعطاف پذیری دارد. امروزه نقش موتور های الکتریکی در زندگی انسانها بسیار پررنگ و کاربردی است.

گیربکس ks

استفاده از این موتور ها در تمام وسایل الکترونیکی و الکتریکی ما قابل مشاهده است. گیربکس KS در انواع گوناگون طراحی شده است و استفاده از آنها در صنعت کاربرد زیادی دارد. از نمونه های انواع گیربکس KS گیربکس کتابی KS و گیربکس حلزونی KS و گیربکس چینی KS و همچنین گیربکس 90 درجه چینی KS می توان نام برد.

عواملی موثر در انتخاب یک گیربکس KS
بهره برداری به صورت بهینه در انتخاب یک گیربکس KS مناسب بسیار دارای اهمیت است. بر همین اساس اطلاعات جامع در مورد کارکرد و همچنین کاربرد یک گیربکس تاثیر بسزایی در عملکرد دارد.
توان ورودی، که توان و قدرت الکتروموتور را در حالت خروجی برابر با کیلو وات یا اسب بخار است.
دور ورودی، میزان سرعت چرخشی محور، الکتروموتور در حالت خروجی برابر با دور در دقیقه است.
دور خروجی، سرعت چرخشی محور، در حالت خروجی گیربکس برابر دور در دقیقه است.
گشتاور خروجی، میزان گشتاور که محور در حالت خروجی می تواند در حالت دائمی تحمل بیشتری داشته باشد، برابر واحد نیوتن و متر برآورد می شود. در ادامه به تقسیم بندی گیربکس ها می پردازیم.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/897/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AD%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%86%DB%8C-ks-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C

پمپ جریان محوری چیست؟

۶ بازديد
پمپ جریان محوری که به پمپ پروانه ای نیز معروف است از دسته پمپ های دینامیکی و یکی از انواع پمپ های سانترفیوژی می باشد. پمپ های دینامیکی بیشترین کاربرد را برای کاربردهای فشار بالا دارند. این پمپ ها نسبت به پمپ های جابجایی مثبت راندمان بالایی دارند.

انواع پمپ سانترفیوژی
پمپ های دینامیکی انواع مختلفی دارند که پمپ سانتریفیوژ (گریز از مرکز) پرکاربردترین نوع پمپ دینامیکی می باشد. پمپ های سانتریفیوژ براساس جهت ورود و خروج سیال به سه دسته جریان محوری، جریان شعاعی و جریان ترکیبی تقسیم می شوند. در شکل زیر سه نوع پمپ سانتریفیوژ ذکرشده را می توانید مشاهده کنید.
در این مقاله قصد داریم به پمپ جریان محوری از باب نحوه عملکرد، اجزا، کاربردها، مزایا و معایب آن بپردازیم، پس با این مقاله کالاصنعتی همراه باشید.

نحوه عملکرد پمپ جریان محوری
پمپ جریان محوری دارای یک پروانه می باشد که معمولا از سه الی چهار پره تشکیل شده و در داخل محفظه پمپ قرار گرفته است. پروانه متصل به شفت می باشد که مجموع این دو توسط یک موتور الکتریکی به گردش در می آید.

زمانی که سیال از قسمت مکش پمپ وارد محفظه می شود و به سمت پره های پروانه حرکت می کند، به دلیل شکل ایرفویل مانند پروانه پمپ جریان محوری، به سیال فشار وارد می شود و سیال بصورت محوری و در جهت موازی با شفت (محور پروانه) به جریان در می آید.

به عبارت دیگر در پمپ جریان محوری پروانه سیال را در جهت موازی با محور پمپ هل می دهد و سیال به همان صورت محوری که به پروانه وارد می شود به همان صورت نیز از آن خارج می شود.
اجزا پمپ جریان محوری
پمپ های جریان محوری از اجزایی که در زیر نام برده شده، تشکیل شده اند:

بدنه یا پوسته پمپ
شفت
پروانه
قسمت مکش (ورودی پمپ)
قسمت تخلیه (خروجی پمپ)
یاتاقان
آب بند
در شکل زیر یک پمپ جریان محوری همراه با اجزا و قطعات تشکیل دهنده آن قابل مشاهده است.
کاربرد پمپ جریان محوری
کاربردهای متنوع در صنایع مختلف برای استفاده های با دبی بالا و هد پایین
در نیروگاه ها جهت انتقال و جابجایی مایعات مختلف
در کشاورزی جهت پمپاژ حجم زیادی آب برای انتقال به زمین های کشاورزی
در صنایع شیمیایی جهت پمپاژ و جابجایی مایعات در اواپراتور
در قایق ها، جهت حمل و نقل و جابجاشدن قایق توسط پمپاژ آب دریا توسط پمپ
در تصفیه فاضلاب، صنایع شیلات
مزایای پمپ جریان محوری
مناسب برای دبی های بالا و هدهای پایین
دارای ابعاد کوچک و برای حمل و نقل، نصب و استفاده کردن راحت هستند
دارای راندمان بالا
دارای طراحی ساده
هدر رفت آیرودینامیکی کم
معایب پمپ جریان محوری
قیمت بالا
عدم توانایی جابجایی سیالات با ویسکوزیته بالا
عدم قابلیت پمپاژ سیالات در هدهای بالا
منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/188/%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%85%D9%BE

تعویض بلبرینگ موتور کولری

۵ بازديد
بلبرینگ موتور کولری جزء حیاتی هر موتور الکتریکی است که برای انتقال مداوم بارها از شفت به موتور و پشتیبانی از روتور طراحی شده است. خرابی این یاتاقان ها معمولاً منجر به تعمیرات گران قیمت موتور الکتریکی می‌شود. در این مقاله قرار است در مورد نحوه تعویض بلبرینگ موتور کولر آبی صحبت کنیم. تعویض بلبرینگ دینام کولر آبی بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود ولی در صورتی که خود می خواهید این کار را انجام دهید در ادامه مراحل گام به گام آورده آن شده است. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به انواع بلبرینگ دینام کولر با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.
گام های تعویض بلبرینگ موتور کولر
انجام فرآیند تعویض بلبرینگ کولر آبی ممکن است در هزینه و زمان شما صرفه جویی کند. مطالبی که در ادامه آورده ایم راهنمای گام به گام تعویض بلبرینگ کولر است که با مطالعه این موارد می توانید در صورت داشتن ابزار مناسب، خودتان اقدام به تعویض بلبرینگ کولر آبی کنید. مهم ترین نکته هنگام تعویض بلبرینگ دینام کولر آبی، شناختن کامل موتور می باشد.

1) پیاده کردن موتور
اولین مرحله در تعویض بلبرینگ کولر آبی، پیاده کردن موتور است. باید تمامی اجزا الکتروموتور و پوسته و قطعات آن باز شود.

2) تمیز کردن شفت موتور
قبل از خارج کردن بلبرینگ، شفت موتور کولری را باید تمیز کرد. برای این کار می توان از دستمال و یا هر نوع اسپری شیمیایی برای موتور استفاده کرد.
3) خارج کردن بلبرینگ
در صورتی که از بیرینگ کش استفاده می‌شود، باید قطب مرکزی بیرینگ کش را در انتهای شفت قرار داد و پنجه های بیرینگ کش را به بلبرینگ متصل کرد. سپس دندانه های بیرینگ کش را محکم به بلبرینگ متصل کرد. با چرخاندن آچار متصل به بیرینگ کش، بلبرینگ موتور به آرامی از شفت خارج خواهد شد. در صورتی که بلبرینگ موتور کولر از شفت خارج نمی‌شود، باید باز هم به وسیله روان کننده و مواد دیگر شفت را تمیز کرد تا به خارج کردن بلبرینگ کمک کرد. شما می‌توانید انواع بیرینگ کش ها را به صورت اینترنتی در شرکت کالا صنعتی سفارش دهید. در صورت در اختیار نداشتن بیرینگ کش می‌توانید از ابزار کمکی استفاده کنید. بعد از خارج کردن بلبرینگ فرسوده باید بلبرینگ جدید را جایگزین کرد. در ادامه به مراحل جایگزین کردن بلبرینگ جدید اشاره شده است.
بعد از خرید بلبرینگ و قبل از نصب آن، باید علت خرابی بلبرینگ (مقاله 640) مورد بررسی قرار بگیرد زیرا ممکن است بدون بررسی علت خرابی و برطرف کردن آن، بلبرینگ جدید هم دچار خرابی زودرس شود. یکی از عواملی که در طول عمر بلبرینگ تاثیر زیادی دارد برند بلبرینگ است. ما در مقاله بهترین برند بلبرینگ، تمامی برند های موجود در بازار را مورد بررسی قرار دادیم.

گرم کردن بلبرینگ
برای تعویض بلبرینگ دینام کولر آبی، بهتر است ابتدا بلبرینگ را به وسیله بیرینگ گرم کن، 20 تا 50 درجه سانتی گراد گرم کرد. باید دمای افزایش بلبرینگ را هر لحظه چک کرد تا به بلبرینگ و روانکار داخل بلبرینگ آسیبی وارد نشود. بعد از گرم کردن بلبرینگ موتور کولر آبی باید اقدام به نصب آن کرد. شما می‌توانید برای درخواست انواع بیرینگ گرمکن با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/36/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%88%D8%B4-%D9%88-%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1

پمپ آب خانگی آبارا ABR

۴ بازديد
پمپ آب خانگی از پمپ های کوچکی محسوب می شود که از آن ها به منظور انتقال و جریان آب در ساختمان ها و آپارتمان ها، ویلا ها، آبیاری باغ ها، سیستم آبپاشی اتوماتیک و...استفاده می شود. پمپ آب های خانگی در انواع مختلفی از جمله: محیطی، بشقابی، جتی، محوری، شعاعی و ... تقسیم بندی می شوند. انواع پمپ آب خانگی ایرانی آباراABR از پمپ ایرانی شناخته شده و پر مصرف در نقاط مختلف شهر به حساب می آیند که ما در این متن به بررسی و تحلیل آن ها خواهیم پرداخت.

پمپ آب خانگی ایرانی آبارا ABR
انواع پمپ آب خانگی آباراABR در شش مدل تولید و در بازار به فروش می رسند:

محیطی سری PRA
بشقابی سری CMA
دو پروانه سری CDA
جتی سری AGA
تک پروانه ای CM
چدنی پروانه باز CMR
همچنین برخی از این پمپ ها در اسب های مختلفی مورد مصرف قرار می گیرند که هر کدام با توجه به این واحد، حجم مورد نظری از آب را در بازه زمانی مشخص می توانند جا به جا کنند. قیمت پمپ آب خانگی آبارا بسیار مناسب و اقتصادی است و انواع مدل های آن قابلیت های کاربردی دارند. ما در ادامه این متن شما را با کاربرد ها و نکات اساسی چهار نوع از شناخته شده ترین این پمپ ها آشنا میکنیم.

پمپ خانگی آبارا

انواع پمپ آب خانگی آبارا ABR
پمپ آب سریPRA
معمولا سریPRA پمپ ساختمانی آبارا ABR برای مصارف خانگی و افزایش فشار آب گرم و سرد کاربرد دارد. این سری از پمپ آب از توان 5/0 اسب بخار برخوردار بوده و به قیمت مناسبی به فروش می رسد. همچنین پمپ آب سری PRA به راحتی قابل نصب و تعمیر می باشد.

پمپ خانگی ابارا

پمپ آب خانگی آبارا سریPRA

پمپ آب سریCMA
این سری از پمپ ها در دو مدل تولید می شود.

برنجی
چدنی
از ویژگی های آن می توان به: کیفیت ساخت مناسب، صدای کم و قابل تعمیر بودن اشاره کرد. این پمپ ها برای مصارف خانگی و همچنین صنعتی مناسب هستند و توان انواع آن ها از 5/0 تا 3 اسب بخار در بازار موجود است.

پمپ خانگی آبارا

پمپ آب خانگی آبارا سریCMA

پمپ آب سریCDA
این سری از پمپ دارای دو پروانه هستند و قادراند با فشار بالایی آب را جا به جا کنند. به این دلیل، از این سری از پمپ های آب برای مصارف صنعتی و به منظور انتقال آب در ساختمان هایی که دارای طبقه های زیادی هستند، استفاده می کنند.

پمپ خانگی آبارا

پمپ آب خانگی آبارا سریCDA

پمپ آب سری AGA
یکی دیگر از انواع پمپ آپارتمانی آبارا پمپ آب سری AGA با توان 75/0 است که علاوه بر مصارف خانگی، در آبیاری، تخلیه استخر، کارواش و ... نیز کاربرد دارد. همچنین این سری از پمپ آب خانگی آبارا از مدل های ارزان قیمت این شرکت محسوب می شود. برای خرید اینترنتی پمپ خانگی آبارا و کسب اطلاع از مشخصات بیشتر این سری از پمپ ها، به سایت کالا صنعتی مراجعه کنید و در آنجا کاتالوگ انواع پمپ خانگی آبارا را مشاهده نمایید.

پمپ خانگی آبارا

پمپ آب خانگی آبارا سریAGA

کدام پمپ آب خانگی آبارا ABR برای شما مناسب تر است؟
همانطور که در بالا خواندید، انواع پمپ آب خانگی ایرانی آبارا ABR برای مصارف منازل، ساختمان ها، آپارتمان ها و... مناسب می باشند. ولی پیش از خرید ضروری است تا ابتدا فاکتور هایی را مورد بررسی قرار بدهید. با توجه به فراوانی مطالب و محدودیت های متن، ما در اینجا فقط به ذکر عناوین این فاکتور ها بسنده می کنیم.

حداکثر ارتفاع پمپ(هد)
حداکثر میزان آبدهی(دبی)
قطر لوله ورودی
قطر لوله خارجی
البته لازم به ذکر است که مشخصات فراوان دیگری مانند: ارتفاع ساختمان، تعداد واحدها، میانگین آب مصرفی هر واحد و... نیز در تعیین پمپ آب مناسب وجود دارد؛ ولی ما در اینجا تنها به مهمترین آن ها پرداختیم تا فقط یک پیش زمینه کلی برای کاربران فراهم کنیم تا به هنگام تهیه پمپ آب خانگی ایرانی آبارا ABR به آن ها در تصمیم گیری راحت تر کمک کند.

پمپ خانگی آبارا

پمپ آب های خانگی آبارا ABR

نحوه خرید انواع پمپ آب خانگی ایرانی آبارا ABR
برند و انواع پمپ آب خانگی ایرانی آبارا ABR تقریبا میان تمام متخصصان و آشنایان حوزه تجهیزات ساختمانی شناخته شده است. همچنین این سری از پمپ ها در بازار به وفور یافت شده و نگرانی بابت کمبود آن وجود نخواهد داشت. فروش پمپ آب خانگی آبارا مانند دیگر محصولات به دو صورت اینترنتی و بازاری صورت می گیرد. تهیه نمودن این تجهیز از فروشگاه ها و سایت های اینترنتی معتبر و قابل اعتماد دارای مزیت هایی است که شاید نتوان از آن ها در مغازه های فروش تجهیزات ساختمانی برخوردار شد. با ما برای آگاهی بیشتر نسبت به این مزیت ها، در ادامه متن همراه باشید.

مزیت های خرید انواع پمپ آب خانگی ایرانی آبارا ABR
همانطور که می دانید، پیش از خرید یک پمپ آب مانند پمپ آب خانگی ایرانی آبارا ABR که روی بیشتر صحبت ما با آن می باشد، لازم است به فاکتور هایی موثر ((که در پایین به آن ها پرداخته خواهد شد)) حداکثر ارتفاع پمپ، حداکثر میزان آبدهی، قطر لوله ورودی و خروجی و... توجه کنید. از این رو می بایست ابتدا اطلاعاتی در مورد پمپ آب مناسب منزلتان را کسب کرده و با آگاهی کامل خرید خود را نهایی کنید. به این منظور، شما می توانید مشخصات و توضیحات پمپ آب مد نظر خود را در سایت مطالعه کرده و در صورت هرگونه شبهه و یا مشاوره در خرید محصول، از کارشناسان کمک بگیرید. یکی دیگر از مزیت های خرید اینترنتی پمپ آب خانگی ایرانی آبارا ABR، خدمات هنگام خرید و پس از فروش مانند: ضمانت اصالت کالا، ارسال سریع، پرداخت در محل و... است که بسیار برای اکثر از افراد این امکانات مورد اهمیت می باشد.

سخن نهایی درباره انواع پمپ آب خانگی آبارا ABR
همانطور که در این مقاله ملاحظه نمودید، تهیه پمپ آب مناسب برای استفاده در ساختمان ها، منازل، آبیاری و... می تواند مقداری پیچیده باشد و شما بایستی پیش از خرید این تجهیز، درباره آن اطلاعاتی را کسب کنید. ما در این متن سعی کردیم تا شما خوانندگان گرامی را با یکی از انواع پمپ های آب باکیفیت و اقتصادی به نام پمپ آب خانگی ایرانی آبارا ABR نیز آشنا کنیم و نکاتی را برای راهنمایی و فهم بیشتر شما عزیزان ذکر نماییم. امیدواریم که این مقاله مثمر ثمر واقع شده باشد و اطلاعاتی مفید درباره این محصول به شما انتقال بدهد.
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2348/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7-abr

اجزای الکتروموتور چیست؟

۵ بازديد
به طور کلی الکتروموتورها از نظر منبع تغذیه و جریان مصرفی به دو دسته اصلی طبقه‌بندی می‌شوند. الکتروموتور جریان مستقیم که به آن‌ها Direct Current می‌گویند و دسته دوم الکتروموتور جریان متناوب که به آن‌ها Alternative Current می‌گویند. اما در یک دسته بندی کلی، موتورهای الکتریکی را می‌توان به سه دسته اصلی تقسیم بندی کرد:

الکتروموتور جریان مستقیم (Direct Current) یا DC
الکتروموتور جریان متناوب (Alternating Current) یا AC
الکتروموتورهای خاص
الکتروموتورهای DC
این نوع الکتروموتورها با برق DC کار می‌کنند و به طور گسترده در لوازم خانگی، ماشین آلات و وسایل نقلیه استفاده می‌شوند. هنگامی که یک الکتروموتور DC تغذیه می‌شود یک میدان مغناطیسی در استاتور موتور ایجاد می‌شود. که این میدان، باعث جذب و دفع آهنربای روی روتور شده و در نتیجه باعث حرکت آن می‌شود.

از مزایای الکتروموتورهای DC می‌توان به توانایی کنترل دقیق سرعت آنها نسبت به موتورهای AC اشاره کرد همچنین نسبت به الکتروموتورهای AC نصب و راه اندازی آنها راحت تر است. از آنجایی که موتورهای DC می‌توانند فورا راه اندازی، متوقف و معکوس شوند که عاملی بسیار مهم برای کنترل عملکرد تجهیزات تولید است. به همین دلیل در صنعت، موتورهای DC به اندازه موتورهای القایی سه فاز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اجزای الکتروموتور DC
ساختمان موتورهای DC از اجزای مختلفی تشکیل شده است که به شرح زیر است:

استاتور الکتروموتور DC
بدنه اصلی بدون حرکت موتورها را استاتور می‌نامند. استاتور یک میدان مغناطیسی دوار می‌سازد که روتور را به حرکت در می‌آورد. یا به عبارتی دیگر، قسمت ساکن موتور است که سیم‌پیچ‌های میدان را در خود جای می‌دهد و منبع الکتریکی را از طریق پایانه‌های خود دریافت می‌کند.

روتور الکتروموتور DC
روتور قسمت متحرک موتور است که بر محور خود می‌چرخد ​​و توسط یک شکاف هوا از سیم پیچ میدان جدا می‌شود.

کموتاتور الکتروموتور DC
کموتاتور یک موتور DC یک ساختار استوانه‌ای شکل است که از قطعات مسی کنار هم ساخته شده‌است این قطعات مسی شکل، با استفاده از میکا (ورق نسوز) از یکدیگر عایق شده‌اند. وظیفه اصلی یک کموتاتور تامین جریان الکتریکی به سیم‌پیچ آرمیچر است.

جاروبک‌ها الکتروموتور DC
جاروبک‌های یک موتور DC از جنس گرافیت و کربن ساخته شده‌اند. وظیفه‌ی جاروبک‌ها انتقال جریان الکتریکی از مدار خارجی به کموتاتور است. از این رو جاروبک‌ها و کموتاتورها با انتقال توان از مدار الکتریکی با روتور در ارتباط هستند.

بدنه الکتروموتور DC
قاب بیرونی یک موتور DC یک استوانه توخالی است که از فولاد ریخته‌گری شده یا فولاد نورد شده به نام یوغ ساخته شده‌است که از هسته الکتروموتور محافظت می‌کند.

الکتروموتورهای AC
الکتروموتورهای جریان متناوب به دو دسته‌ی تک‌فاز و سه‌فاز تقسیم بندی می‌شوند. و پرکاربردترین نوع الکتروموتورها در صنعت هستند. انواع مختلفی از این الکتروموتورها در بازار موجود است و هر کدام دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. اما متداول‌ترین موتور الکتریکی مورد استفاده در صنعت (برای پمپ ها، فن‌ها و ...) موتورهای قفس سنجابی است.

اجزای الکتروموتور AC
ساختمان الکتروموتور از دو قسمت اصلی متحرک و ثابت تشکیل شده‌است که به قسمت متحرک الکتروموتور روتور و به قسمت ثابت الکتروموتور استاتور می‌گویند. در یک الکتروموتور میان روتور و استاتور هماهنگی وجود دارد و روتور تحت گشتاوری که ناشی از میدان مغناطیسی موجود در استاتور است به دور خود در حال گردش است. در حالت کلی دینام یا موتورهای الکتریکی ساده از شش قسمت اصلی تشکیل شده است که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

استاتور
روتور
شفت
بلبرینگ‌ها
سیستم خنک کننده
پوسته موتورهای AC
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/388/%D8%A7%D8%AC%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

پمپ عمودی طبقاتی پروانه پلاستیک EVP لئو Leo

۴ بازديد
یکی از پمپ‌ های بسیار پرکاربرد در برند لئو LEO پمپ‌های عمودی طبقاتی پروانه پلاستیک (سری EVP) است که در بوستر پمپ‌های آتش نشانی، بوستر پمپ‌های خانگی، کاربردهای صنعتی و نیمه صنعتی و همچنین آبیاری تحت فشار در کشاورزی و کاربردهای باغی مورد استفاده قرار می‌گیرید. تفاوت اصلی پمپ عمودی طبقاتی EVP با پمپ عمودی طبقاتی LVR و پمپ عمودی طبقاتی LVS و پمپ عمودی طبقاتی LVB در برند لئو LEO جنس پروانه پمپ است که در سری EVP از جنس پلاستیک استفاده شده است و در سایر سری‌های ذکر شده است استیل 304 یا استیل 316 بهره برده شده است. لازم به توضیح است پمپ‌های عمودی طبقاتی لئو سری EVP دارای 2 سال (24 ماه) ضمانت شرکتی و 10 سال خدمات پس از فروش است. در ابتدا برای آشنایی کلی با سری EVP در برند لئو LEO در جدول بعد به طور مختصر مشخصات فشار، آبدهی، توان الکتروموتور متصل به پمپ، کد قطر ورودی و خروجی پمپ گزارش شده است.

برای دریافت لیست قیمت پمپ لئو سری EVP و کاتالوگ مشخصات فنی پمپ EVP لئو با کارشناسان بخش فروش پمپ کالا صنعتی، به عنوان نماینده این برند، در ارتباط باشید.

مشخصات فنی و آشنایی با کد پمپ عمودی طبقاتی EVP لئو (پروانه پلاستیک مهندسی)

  1. بیشینه دمای سیال: 5+ تا 60+ درجه سانتی‌گراد
  2. بیشینه دمای محیط: 40+ درجه سانتی گراد
  3. بیشینه فشار: 15 بار
  4. ارتفاع: تا 1000 متر
ویژگی‌ها و کاربردهای پمپ EVP لئو عمودی طبقاتی دارای پروانه پلاستیک مهندسی
قرارگیری در دسته پمپ‌های عمودی طبقاتی اقتصادی به دلیل حضور پروانه پلاستیک
کاربرد در رنج وسیعی از دما، فشار و دبی کاری
با توجه به محل نصب و قرار گیری می‌توان دهانه ورود و خروج جابجا شود.
نصب، راه اندازی و نگه داری آسان و کم هزینه
کارایی پایدار، راندمان بالا و طراحی بهینه
شفت استیل با قابیلت اطینان بالا
کاربرد در سیستم‌های تهویه مطبوع، سیتم‌های خنک‌کاری و پاکسازی صنعتی
آبیاری قطره ای، تامین فشار بالا در سیستم تصفیه آب
بوستر پمپ آب خانگی – بوستر پمپ آب آتش نشانی
منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/818/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D9%84%D8%A6%D9%88-leo/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D9%88-leo/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%B9%D9%85%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%B7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D9%84%D8%A6%D9%88-leo-%D9%85%D8%AF%D9%84-evp

الکتروموتور 2 پل

۶ بازديد
اگر به دنبال خرید یک الکتروموتور باشید احتمالاً با عناوینی مانند 2 پل، 4 پل، 6 پل و 8 پل مواجه شده اید. پل یا قطب نمایانگر سرعت و دور موتور است. در واقع تعداد دور الکتروموتور با فرکانس رابطه ای مستقیم و با تعداد پل ها، رابطه معکوس دارد؛ بنابراین هر چه تعداد پل ها کمتر باشد، سرعت و دور خروجی موتور بیشتر است. به عنوان مثال الکتروموتور 2 پل با سرعت نامی 3000 دور در دقیقه عرضه می شود و موتور 8 پل با سرعت نامی 750 دور در دقیقه. برای آشنایی بیشتر با قطعات داخلی الکتروموتورها و وظایف آن ها مقاله اجزای الکتروموتور چیست؟ را مطالعه فرمایید.

جدول زیر رابطه سرعت نامی موتور با تعداد پل های آن را نشان می دهد:

تعداد قطب دور
2 3000
4 1500
6 1000
8 750

انواع الکتروموتور 3000 دور

الکتروموتورها بر اساس جریان ورودی به دو نوع AC (جریان متناوب) و الکتروموتور DC (جریان مستقیم) تقسیم بندی می شوند. انواع الکتروموتور 3000 دور نیز از این قاعده مستثنی نیست و شامل دو نوع جریان متناوب و جریان مستقیم می شوند که در ادامه به بررسی هرکدام می پردازیم.

انواع الکتروموتور 3000 دور DC و ویژگی ها

  • موتور سری: دارای گشتاور راه اندازی بالایی است و در صنایعی نظیر پرس های ضربه ای جرثقیل ها، بالابر هیدرولیک و آسانسور کاربرد دارند.
  • موتور موازی: دارای گشتاور حرکت حداکثری در دور نامی هستند و بیشتر در هواکش ها و انواع دمنده صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند؛ لازم به ذکر است که این موتورها نباید زیر بار سنگین راه اندازی شوند.
  • موتور Compound: این موتورها خواص هر دو نوع سری و موازی را دارند و در دو مدل کمپوند اضافی و کمپوند نقصانی تولید می شوند.
  • موتور خود تحریک: این موتور به جای یک منبع ولتاژ جداگانه برای تحریک، سیم پیچی تحریکشان به ترمینال های اصلی ماشین متصل است.
  • موتور مغناطیس دائم: این موتورها دارای یک قطب آهنربای دائمی هستند و به دو دسته تقسیم بندی می شوند؛ آنهایی که مستقیماً به خط وصل می شوند و موتورهایی که نیاز به VFD دارند.

منبع: https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1/601/%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-3000-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7